A. Salihović: Tujec sem bil in ste me sprejeli! Pod kakšnimi pogoji?

Casnik 6.4.2017 23:23
 

Smo v tednu radijskega misijona, ki ga ob 400-letnici karizme sv. Vincencija Pavelskega vodijo lazaristi. “Tujec sem bil in ste me sprejeli”, nam v tem vincencijanskem letu polagajo na srce člani te velike družine. Kako pomenljivo geslo v današnjem vse bolj nemirnem svetu. Mogoče zdaj že obračate z očmi, da boste morali spet poslušati o tem, kako je treba sprejemati begunce in migrante. No, delno imate prav, a ne povsem. Opozoriti želim na sporočilnost tega leta v povezavi z aktualnim begunsko-migranstkim dogajanjem, kot si ga razlagam sam.

V minulih dneh sta se prijateljica in prijatelj vrnila iz Združenih arabskih emiratov, kjer je jasno določeno, kako mora postopati nekdo, ki ni rojen tam. Na spletni strani ministrstva za zunanje zadeve lahko preberemo to, kar sta doživela v praksi. “Alkoholne pijače strežejo nekateri hoteli in klubi. Pitje alkohola ali pijanost na drugih javnih mestih je nezakonito. Ženske morajo biti na javnih mestih oblečene spodobno. To pomeni, da morajo imeti pokrita ramena in noge, spodnje perilo ne sme biti vidno. Javno razkazovanje naklonjenosti (objemanje, poljubljanje) ni dovoljeno. Za roko se lahko drži le poročen par. Nezakonito je bivati z osebo nasprotnega spola v isti hotelski sobi, v kolikor osebi nista poročeni ali v tesni sorodstveni vezi,” je le nekaj opozoril, ki sem jih izluščil iz obilice prepovedi. Ne želim biti sodnik, ampak v tem primeru besede “Tujec sem bil in ste me sprejeli” zvenijo v tej državi zelo tuje, kajti vnašanje obiskovalcu, tujcu lastnih pravil ali navad je lahko tam smrtno nevarno.

Več: Radio Ognjišče

 
Značke:

13 komentarjev

  • Gospod Salihović zelo verjetno tega ne začuti, ampak njegov, precej domišljav, bi rekel, dodatek k Jezusovim besedam kaže, da Jezusa ne razume pretirano dobro. Kar je malo nerodno, če gre za novinarja katoliškega radija.

    Krščanska ljubezen, krščansko darovanje in sprejemanje je ravno brezpogojno!

    • Kdo si ti človek, da sodiš druge? Kdo si ti človek, da se obnašaš kot Bog?

  • Seveda je prav, da ima prehajanje državnih mej, zaprosilo za azil in tudi integracija v novo okolje nek pravni okvir in da se pravice vsakogar, prišlekov in avtohtonih, dopolnjujejo z dolžnostmi in odgovornostmi.

    Spoštovanje zakonodaje in kulturnega miljeja okolja, v katerega prihajamo, vsekakor sodi zraven. Zanimivo, da navedbe vedenja v članku, ki jih tudi od tujcev pričakujejo v Arabskih emiratih spominjajo na pravila vedenja neke zelo konservativne, za koga arhaične katoliške omike ali tudi protestantske puritanske omike. Recimo viktorijanske v Angliji; torej pred dobrimi 100 leti. Najbrž bi se večina katoliških svetnikov, če bi jih priklicali z onega sveta, bolj strinjala s pričakovano uradno omiko v muslimanskih Arabskih emiratih kot s tem, kar vlada danes v razvitem zahodnem svetu.

    Moja teza je, da bi tujci že spoštovali omiko in pravila okolja, v katerega prihajajo, če bi ta pravila in omiko in kaj se od njih pričakuje, jasno zaznali. Verjetno v veliki meri novo zahodno kulturno okolje doživljajo kot razpuščeno. In se tudi zato neredko sami začnejo obnašati razpuščeno. Posebej ( samski) moški do mlajših žensk.

    • Alen Salihović: “Človeka ne želimo spremeniti, saj nas ima Bog rad takšne, kot smo, ne dovolimo pa, da ta človek, ki prihaja, na silo spreminja nas.”

      Jaz bi še dodal, da nihče ne sme zahtevati, naj sosed da vse človeku, ki prihaja. Če gospod IF želi dati vse, mu pa ne smemo braniti.

  • Kajti lačen sem bil in ste mi dali jesti, žejen sem bil in ste mi dali piti, tujec sem bil in ste me sprejeli, (Mt 25,35)

    Trdno sem prepričal, da v tem besedilu ni govora o sledečih tujcih: “Ime mi je Abdulah, star sem 8 let in želim ubijati nevernike!”
    http://nova24tv.si/svet/ime-mi-je-abdulah-star-sem-8-let-in-zelim-ubijati-nevernike-v-iraku-in-siriji-se-na-tisoce-mladih-fantov-pripravlja-na-veliko-evropsko-morijo/

  • Če človek stanuje v bloku, se mora prilagoditi hišnemu redu, da je zagotovljeno udobno in varno bivanje vseh. Ja, to je pogoj, če hočeš živeti tu.

    Tudi v hotelu imajo določen red, ki ga gostje morajo spoštovati, sicer niso dobrodošli. To je pogoj, če hočeš bivati v tem hotelu. Ali je to kaj novega in čudnega?

    Če greš k prijateljem na obisk, se boš držal njihovega reda. To zahteva minimalna mera plemenitosti, ki vključuje tudi spoštovanje gostitelja in njegove kulture. Če nisi zmožen minimalnega spoštovanja gostitelja, verjetno naslednjič ne boš zaželen. Je tudi to kaj čudnega?

    Ne razumem avtorja. Ali misli, da se gostu ni treba nič ozirati na gostitelja, da lahko počne kar hoče? Kje v krščanstvu se pa spodbuja takšen egoizem? Spodbujanje egoizma nima nič skupnega s krščanstvom!

    • Franc Skala

      Egoizem je tudi to, da od nekoga pričakuješ vedenje, ki ga pač pričakuješ, pri čemer je to vedenje v družbi prepuščeno svobodi posameznika. Zgolj zato, ker si domačin, ti ne gre več svobode in pravica, da nekomu pri svobodi, do katere je enako upravičen kot ti, postavljaš meje.

      Tu gre preprosto za to, do kje je dopuščena svoboda ravnanja, ki pač velja za vse enako. Tega ne moremo relativizirat. Če npr. v družbi velja, da je lahko v javnosti vsak oblečen tako kot si želi, potem npr. ne moreš od nekoga pričakovati, da bo oblečen zgolj tako, kot to tebi ustreza in ga obsojati egoizma, če tvoja pričakovanja ne uresniči, ker je taka obsodba egoistična. Če imaš sam pravico, da se npr. oblačiš tako kot si želiš, zakaj je ne bi imel tujec? Če imaš ti pravico, da se v javnosti obnašaš tako kot si želiš, zakaj jo ne bi imel tujec? Če imaš ti pravico, da svoje življenje živiš tako, kot si želiš, zakaj je ne bi imel tudi tujec?

      • Na svoji parceli lahko počnem to, kar na sosedovi ne smem in ne morem.

        Vendar je to najbrž že prezapleteno za marksistično oprane glave.

        • Franc Skala

          Na svoji parceli pogojno zagotovo, ampak očitno je zate preveč zapleteno razumeti, da javni prostor ni tvoja parcela.

          Tudi ne vem, kaj imaš s tem marksizmom, ki spet nima nobene zveze z ničemer. So te kot otroka tepli z Marxovim Kapitalom in ga sedaj omenjaš vsakič ko se oglasiš, al kako?

  • Zdravko

    Zgrešena poanta članka. Žal. V nadaljevanju pa je še slabše.
    Jasno, da se je potrebno držati pravil in hišnega reda, kamorkoli že prideš.
    Pri nas na zahodu teh pravil prej primanjkuje, kot ne.
    Desnica pri nas je pokazala predvsem, da ni vredna svobode, ki si jo menda tako želi.

  • Franc Skala

    Problem je, ko pač za zgled vzamemo dejansko totalitarističen režim. Tudi ne vem, kako naj bi nas kdorkoli nasilno spreminjal, ker tudi zanj veljajo enaka pravila kot za vse nas, seveda glede na okoliščine.

  • Tujca-karšnegakoli že- je iz ljubezni do soljudi enako lahko in težko hkrati sprejemati kot najbližje, a nikoli nismo dolžni kar mirno sprejeti in prenašati njegovega nasilja.

  • Zdravko

    Žalost je, da smo tako mali narod, po duši. Pa saj še izumiramo. Kot je nekdo rekel, najhujši je ljudomrzen vernik. Ni večjega greha.


×
 
Nadaljuj na CASNIK.SI