Drugi tir, tir do pekla?

Anton Urankar 24.3.2017 6:58
 

Za ta prispevek mi je dal spodbudo članek skupine državljanov s prvopodpisanim prof. dr. Jožetom Duhovnikom, pred dnevi v Časniku.si. Njegov naslov je trditev: O projektu »drugi tir« ministrstvo za infrastrukturo sistematično zavaja! Verjamem ji!

Sem prijetno presenečen, da se je tako ugledna skupina iz znanstvene stroke odločila, da državi reče NE. Je ta odziv napoved boljših časov, je strah pred potopom države ali zgolj načrt, kako se vključiti v graditev. Sam si seveda želim, da je znanstvena stroka le sprevidela, da mora stopiti na plano in nespametnim odločitvam pooblaščene stroke v državni upravi odpovedati poslušnost. Žal smo že zelo globoko zabredli in znanstvena stroka je do danes to propadanje nemo spremljala. Sam sem prepričan, da sta za današnje stanje v družbi odgovorni znanstvena in pooblaščena stroka! Brez teh ni sprejeta nobena večja odločitev. Politiki se menjajo, stroka ostaja, razkroj družbe se nadaljuje! Sklicevanje na politiko je nesprejemljivo, vsak strokovnjak ima priložnost in dolžnost, da zavrne podpis škodljive pogodbe, ali zavrne izpolnitev škodljivega ukaza in kršenje veljavne zakonodaje.

Skrito, skrivnostno, lahkotno, naj bi bili z graditvijo drugega tira že tako daleč, da rešitve, ki jo je izbrala pooblaščena stroka, ne moremo več spreminjati. V javnosti pa nisem zaznal nobenega razpisa za izdelavo te rešitve. Država trdi, da so se odločili in da te odločitve ni mogoče spremeniti! Brez utemeljitev, brez podatkov, ki naj bi potrdili izbrano rešitev, predvideno vrednost izgradnje in njeno gospodarnost. Državna uprava z ministrom kar sama vodi izvedbo »pripravljalnih del«,  vlogo »Rotnika« je v tem primeru prevzel sam minister gospod Gašperšič. Je na dosegu nova luknja, po bančni in energetski, še železniška?

Če se za drugi tir ponovi vzorec zidanja cene za TEŠ 6, bo njegova končna vrednost 3,5 milijarde. Drugi tir za vožnjo do pekla! Kakšno škodo vendar povzročajo temu narodu!

Imamo Zakon o graditvi objektov, ki določa natančno, kako je treba voditi graditev za vsako vlaganje. Ta velja za državo, za podjetje in posameznika. Pooblaščena stroka v javni upravi takih gradenj ni zaustavila, bila pa je to njena pravica in dolžnost. Država vlaga, država gradi, država nadzoruje, mi plačamo! Smo res tepci? Podobnost vseh takih pregrešnih graditev je nespoštovanje veljavne zakonodaje in prva ustanova, ki bi morala to zaznati je Republiška gradbena inšpekcija. V javnosti ni nobenega njenega sporočila o kakšnih nepravilnostih. Zakaj?

Sem strokovnjak za termoelektrarne in same tehnologije izgradnje železniških prog ne obvladam, zato se bom posvetil organizacijskemu delu same izgradnje, ta pa je za vsa vlaganja več ali manj podoben.

Očitek vlade, zakaj je nov predlog skupine tako pozen, je smešen in podcenjujoč. Vsak dober predlog je vedno dobrodošel. Njegova zavrnitev pa naj bo utemeljena in zadostna. Sporočilo skupine, da imajo rešitev, ki zahteva namesto 1,4 milijarde le 800 milijonov je zadostna, da ji država prisluhne in v primeru, da ima skupina prav, je treba graditev vrniti na začetek. Tudi trditve v članku o pomanjkljivostih so tako obremenjujoče, da se jim minister gospod Gašperšič ne more izogniti. Vsebina članka utrjuje moje prepričanje, da imajo vse te spodletele graditve oporo v sami državni upravi. V primeru drugega tira pa je prišlo do spremembe, oporno vlogo je državna uprava opustila in prevzela samo vodenje graditve!

Dotaknil se bom le dveh bistvenih sporočil, ki ju razberem iz članka: 1. vlada krši veljavno zakonodajo in 2. zavrača izboljšavo, ki bi prepolovila vložena sredstva! Vsekakor neverjetno, vendar le v urejeni državi.

  1. Očitki kršenja veljavne zakonodaje so tako rekoč na meji kazenskega pregona. Primer je zrel najmanj za posredovanje Gradbene inšpekcije pa tudi Računskega sodišča. Te trditve je treba potrditi ali ovreči! To lahko stori le pooblaščena stroka v državni upravi, pričakujem, da se bo to pot zganila. V primeru TEŠ 6 se ni. Tam še danes resno ne iščejo krivcev, iznašli so »Rotnika«, mu pripisali nekaj milijonov in zaključili. Preostale vsote nihče ne išče, nihče ne pogreša, mi bomo pa plačali celotno vrednost. Lahko se nam celo zgodi, da bo gospod Rotnik tožil državo za krivično preganjanje in zahteval odškodnino, ki jo bomo gladko poravnali. Kaj zmoremo vse prebaviti!

V primerjavi s TEŠ 6 smo pri drugem tiru v rahli prednosti. Niso še začeli kopati, vsaj upam, da ne. Tem današnjim vladnim »zanesenjakom« je prav piščeva skupina vrgla pod kolo coklo, ki nam lahko pomaga, da jih pravočasno zaustavimo, če imajo grde namene. Hvala, gospod Duhovnik!

Na tej stopnji razvoja graditve so po mojih izkušnjah nevarne posamezne raziskave, sicer nepomembne, omogočajo zaslužek posvečenim za posvečene trditve, ki usmerjajo graditev v napačno smer. Tako jalovo raziskavo so si izmislili tudi za TEŠ 6. Dokazala je, da je prava velikost nove enote 600 MW in tako določila kot edinega mogočega dobavitelja Alstom,  ta je imel v svojem proizvodnem programu to velikost.

  1. Vsaka gospodarna izboljšava je dobrodošla in zaželena, mora pa se potrditi v razpisnem postopku, kar pomeni, da mora ponudnik zagotoviti tudi jamstvo za škodo, ki bi nastala, če izboljšava ne bi delovala. Izboljšava pomeni, da njena uporaba ni preizkušena, zato pomeni večje tveganje in zahteva pri tako pomembni naložbi trdno jamstvo, ki ga zmore zagotoviti le ugledno, zaupanja vredno in uveljavljeno podjetje. Pričakujem, da bo skupina to svojo izboljšavo ponudila enemu takih podjetij, ki bo to izboljšavo vgradilo v svojo ponudbo. Menim, da se država sama ne sme ukvarjati z izboljšavo, ki ni preizkušena v razpisnem postopku, predvsem pa ne more sama sebi zagotavljati jamstva.

Osnovno izhodišče, ki ga v javnosti ni še nihče omenil, je način graditve, ki določa vso organizacijsko sestavo vodenja in delitve dela. Bomo gradili na ključ, po tehnoloških sklopih, po posameznih stopnjah … Delitev razdrobimo lahko le toliko na drobno, da zmoremo obvladati stanje na gradbišču, vse dobavitelje in izvajalce. Odločiti se moramo za najboljšo rešitev. Več pogodb, večje tveganje, nižja cena, večja vloga naročnika. Način izgradnje je najpomembnejša odločitev. To je treba sprejeti na samem začetku! Za drugi tir te odločitve ne poznam, zanimivo, tudi nobeden je ne pogreša, tudi piščeva skupina ne. Ima pa lahko izbor načina graditve velike posledice za naročnika! To potrjujeta primera vodovodne napeljave v UKC in tragični primeri s smejalnim plinom v šempetrski bolnišnici. Ne moreš si privoščiti, da boš vsako cev naročil pri drugem dobavitelju in vsako delo pri drugem izvajalcu. Vsa jamstva izpuhtijo, tudi vsaka odgovornost dobaviteljev in izvajalcev. Pri naročniku, državi, pa itak nikoli ne najdemo krivca!

Drugi tir nima izbranih osnovnih izhodišč, rešitve pa vendar ni mogoče več spreminjati. Take odločitve ne razumem in ji ne morem pritrditi. Če država ni začela z izhodišči, jih je oblikovala s samo rešitvijo, zato so v tem primeru tudi že na mizi. Bojim se, da ni izhodišč in ne gospodarne rešitve. Nobenega namiga o profesionalnem pristopu k graditvi še nisem zasledil.

Je prepozno! Po kateri uri vendar? Če napoveduješ končni rok, moraš izbrati začetek in določiti roke za vse vmesne stopnje. Ni časovnega programa in ne programa načina graditve, ni investicijskega programa, je pa »izbrana« že cena in to zadostuje. Gospe in gospodje, to je drugi tir, tir do pekla!

 
Značke:

30 komentarjev

  • Super članek!

    Seveda je stroka in birokracija samo dekla, hlapec. Kdo bi si danes upal svojemu fevdalnemu šefu v državi nasprotovati in izgubiti službo, posledično pa pridobiti ukaz o nezaposljivosti v vsem gospodarstvu, saj so tudi številna zasebna podjetja hlapčevsko odvisna od države ali od političnih fevdalcev, ki kot mafija odločajo, kdo bo dobil posel, ker je naš in kdo je premalo lojalen.

    Rotnik je “desni” strokovnjak, ki si je uničil življenje, ker je ves koruptivni posel TEŠ6b s številnimi prevarami izpeljal za dve mafiji: eno predstavlja Kontič, SD, drugi del pa Zagožen, Medved (šef Rudnika) in Sever (šef nadzornega sveta TEŠ), sds vsi trije.
    G. Urankar, vi verjetno vse tri dobro poznate osebno?

    Rotnik je projekt iz 600 mio pripravil za 1.800 mio. Torej 1.200 mio podkupnin. To ni Patria, saj tu en drugega držijo za vrat tako kot pri avtocestah. Sam je dobil LE 4 mio evrov.

    In predvčerajšnjim ga ravno njegova nadrejena razrešita kot šefa Komunale Velenje. Na dni strani šef Sd Kontič, na drugi strani šef SDS. Treba je čarovnice kuriti, da mediji pozornost prenesejo iz šefov mafij, ki vlada in zasužnuje Slovenijo.

    Socializem je pot v hlapčevstvo, revščino in vojno.
    Veliki državni projekti so najlažji zaslužek za mafijo.
    Največ škode v socializmu naredijo politiki in birokrati (mafija) , ki negospodarno gospodarijo.

    • Frančišek

      Ali lahko kratko pojasniš, proswim:” ..na drugi strani šef SDS ” ?

      Kateri šef po imenu in priimku?
      Razloži to logiko v dveh stavkih, prosim.

      • Sever je šef SDS v Velenju, nekdanji šef Rotnika v komunali in v Teš je bil prav tako šef Rotniku, saj je bil v nadzornem svetu Teš. Rotnik je takrat preskočil iz SLS v sds.

        Predvčerajšnjim je na eni strani (gledal sem tv) sedel Bojan Kontič, poleg pa Franc Sever. Skupaj sta sedaj Rotnika odstavila. Verjamem, da se Rotnik boji, da ga bodo ubili.

      • Upravičeno se lahko sprašujemo, kje je 1200 milijonov Evrov. To on ve. Tudi Kontič in Sever vesta. Tudi pokojni Jože Zagožen (šef HSE, ki je financirala ta projekt in je te prikrojene pogodbe podpisoval) je gotovo vedel.

  • Zdravko

    Le kako je Franc Jožef gradil železnice, pa ni imel niti telefona.

    • Zelo drago.
      Politiki, birokrati, kralji in mafija ne znajo gospodariti, zgolj davke pobirati in delati veliko škodo. Končno so zato kraljevine in cesarstva propadle. Evolucija.

      • Zdravko

        Ne bi rekel. Propadle so bolj po revolucijah!

        • In revolucije so kar iznenada udarile iz nevihtnega neba? Jih je Bog poslal? Zakaj imamo zgodovino? Da razumemo vzroke, posledice in se iz njih kaj naučimo.

          V Sloveniji je zgodovina orožje za bolne politično mafijske boje. Zgodovinarji so fevdalno birokratski vojaki svojih mafijskih šefov. Edini, ki so zadnjih 25 let kaj novega prinesli so bili nezgodovinarji po stroki: Eilec, Šušterič, Samardžić,..

      • Kakšna neumnost. Južna železnica, proga Dunaj – Trst je dala izjemen pospešek razvoju vseh krajev ob tej progi. Če samo pomislimo na skokovit razvoj Trsta v 19. stoletju. Do te železniške proge je bil recimo na Južnoštajerskem Ptuj mnogo pomembnejše mesto od Maribora. Ljudje, ki to ne vejo, si iz današnjega stanja tega niti predstavljat ne znajo – če bi vedeli malo več o umetnosti in umetnostni zgodovini, bi sicer po ogledu teh dveh mest hitro lahko sami prišli do takega zaključka. Dejstvo, da je zaradi poteka železnice danes Maribor 5 krat večji od Ptuja.

        Tebe tako premetava ta liberalna ideologija, da nisi zmožen uporabljat zdrave pameti. Če bi bilo po tvojem, ne bi imeli praktično nobenega infrastrukturnega objekta v tej deželi.

        • O čem ti tako fanatično? Po zadnjem stavku sklepam, da meni pišeš, saj tu ni liberalca?

  • Frančišek

    Česwtitam avtorju za odlične misli in za preroškost vsebine.
    Žal je tako in zgrozi, da bo resnični pekel.
    Sam sem v zadenjih dneh z enako prispoedo9bo opisoval v komentarjih, da je 2.Tir dejanski in simbolni tir v pekel slovenstva.
    Do dna.
    Na koncu bo ostala le še spljuvana in osmojena, razsuta železobetonska čuvajnica nad Črnim kalom.
    Čuvajnica glavnega kretničarja, nadzornika in upravnika zadnjega želežničarskega tira kulture podivjane laži , napuha in ogabne rdeče smrti, ki je zavrtala v slovenski rod skoraj za stoletje dolgo.
    Naših rodov niso strli , ne Rimljani, ne Atila, ne Švabi, kolera, črne koze, ne Turki, ne črni fašisti.
    Rdeči fašisti, profesorji zla za naciste, so nas pohodili
    za dobrih sedemdeset let, ampak zdrobili nas ne bodo, ker so prišli do našega jedra, ki je ustvarjeno za Večnost.

    Mali Kučanov Milan si je zadal svojo poslednjo uzurpatorsko multikorupcijsko nalogo rdečega vladovanja, poslednji betonski mlinski kamen narodu, ki si piše zgodovino sam , ki ga bo zakovala na mesto, ki mu pripada, tam doli na slovenski kljubovalni kraški branik, kjer ga bo treskala neizprosna burja in nanoške strele.

    Napuh,laž,objestnost in neznosnost kulture smrti je slovenskih komunistov britof.
    Kmecl in Zlobec bosta spesnila Epitaf nagrobne plošče.

  • Jože Duhovnik

    Spoštovani g. Urankar,

    vaša ugotovitev o primerjavi dveh projektov (TEŠ 6 in Drugi tir) je prav v fazi priprave investicije identična. Razlika je samo ta, da so tam zastopniki tuje firme naprej vedeli tako motive kot vse vzvode (pomoč z nasveti o odločitvah), da so v RS “strokovnjaki”, ki imajo celo SCI članke o kurilni vrednosti lagali tako zaradi dejanske kurilne vrednosti ter mimogrede celo zalog.
    V primeru Drugega tira pa je bil postopek nemarno izpeljan že v samemm začetku, kar ugotavlja Računsko sodišče v poročilu iz leta 2013, ki ga navajam:
    https://www.google.si/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&ved=0ahUKEwjhnaKk9e7SAhXJzRQKHd-jAJ0QFggaMAA&url=http%3A%2F%2Fwww.rs-rs.si%2Frsrs%2Frsrs.nsf%2FI%2FK1B6BE903440A4048C12577D10035B449%2F%24file%2FTENT-T_SP04-09.pdf&usg=AFQjCNFUtxaxPqK0RuFrjS7HgpnyJZtRSg&sig2=LkOgJRdxBLTrdkf7slfvhQ&cad=rjt
    Dejstvo je, da je to ugotovila civilna inciativa, g. Štrajn osebno, da je bila informacija publicirana v javnosti, kar pomeni za normalno družbo, začetek preiskave. Tako pa ne policija, ne parlament (logično diktat koalicije) in prav tako vsi, ki so vpleteni ne sprožijo postopka preiskave.
    Vaša ugotovitev je samo potrditev, da se mora ugotoviti strokovnost vseh sodelujočih na tem projektu in da se javno pove:
    1. Projekt je vreden 2,5 milijarde in ne 1,4 kakor nam ponujajo, da železnice samo formalno prevzemajo vlogo interesenta, ker je zadajpredvidena prodaja Luke Koper v tistem trenutku, ko bo projekt zastala in bo treba poiskati nove vire.
    2. Ten-T dogovor vlad v ničemer ne določa tako dragega projekta, določa samo standarde, ki pa se jih projektant-ti niso držali zavestno. Če bi sledili Ten-T predpisom bi morali imeti 12 promilov naklon in ne 17 promilov.
    3. Trditev o hitrosti tovornih vlakov 110 km/h za enojni tir skozi tunele pri drugem tiru je neresnična, ker vse zadnje raziskave o zračnem uporu v klasičnih železniških tunelih ugotavljajo bistveno večje upore zraka, kakor do sedaj.
    3. Nizek nivo požarne zaščite in vseh drugih vplivov možnih terorističnih vpadov, ki bi jih morala analiza rizikov ugotoviti in predstaviti ustrezne ukrepe niso skaldni z Directivo iz leta 2014.
    4. Projekt iz leta (1995 po ministru Gašperšiču) ali iz leta 2004 (po sekretarju na drugem mestu) bi morali revidirati že zaradi omike in kulture delovanja pri javnih investicijah. Tako pa del gradbene stroke še v tretje želi preživeti na račun poddobaviteljev.

    Sam mislim, da je zadnji čas, kar tudi Vi predlagate: pregledati zakonitost postopka in pospešiti izgradnjo tako, da bo najhitrejša in najcenejša. Če se je lahko podrepniško zagotovilo zemljišče I. Kategorije za Avstrijce naj se še za domače ljudi izvede pospešen postopek v dveh letih ali pa kar v enem mesecu.
    Samo dokler se ne bodo uredile zadeve z bankirji in makroekonomisti (bančna luknja) , ki nam sistematično in vede trasirajo propadanje dela gospodarstva iz ene jame v drugo, nam ni pomoči, pa če je komu všeč ali ne.

  • Vprašanje 2. tira bo morda bolj jasno, če poznamo strukturo odnosov. Naročnik projekta je politični organ, tj. Ministrstvo za infrastrukturo, ki določi tudi izhodišča projekta. Stalno strokovno podporo Ministrstvu nudi t.i. Inženir, ki je strokovni in delno tudi politični organ. Tretji partner so raziskovalne, projektantske, gradbene idr. družbe, ki delo dobijo na podlagi javnega razpisa. Te družbe so ali naj bi bile povsem strokovne in naj bi bile usposobljene za načrtovanje in gradnjo železnic.

    Kolikor vem, je težava slovenske železniške stroke, da skoraj vsa ta stroka prihaja iz SŽ. Zakaj težava? Ker se sicer dobro spoznajo na tire in železniško tehnologijo, slabo pa na prometno planiranje, ki je ključno za postavitev izhodišč. Druga težava je, da nimajo pravega odnosa do denarja, ker nimajo prave izkušnje, da je treba biti racionalen. Kajti vajeni so, da jim vsako izgubo poravna država iz proračuna.

    Težava z 2. tirom ni samo v stroki, temveč tudi v politiki. Konec koncov bi politika lahko angažirala tudi drugo stroko, če bi hotela. Kolikor vem, je glavni odpor proti iskanju drugih rešitev utemeljen s tem, da bi novo umeščanje v prostor trajalo novih 10 let, tir je pa potreben že sedaj.

  • Čisto po isti poti gre kot Teš. Luka Koper je fevd SD in SMC. Slovenske železnice pa so fevd Edine Domoljubne Stranke, nekoč Edine Demokratične Stranke, Edine desne stranke.
    Zakaj se mudi? Ker mafija rabi denar. Če parafriziram Pahorja: “Mafija težko s 300 milijoni mesec preživi! “

  • Zdravko

    Ti malo preveč kritiziraš fevdalizem. Je bil čisto spodoben sistem za tiste čase. 🙂
    Po TEŠu pa je težko nadaljevati. Takšna blamaža in sramota se ne opere kar tako. Pa niti perejo je ne.
    Vendar že neki papež je pred vsaj 50 leti napisal, da totalitarne sisteme čaka obdobje megalomanije. Zdi se tako natančno zadeto. Vlade in politiki kar tekmujejo kdo bo zmogel večji projekt.
    Zdaj bodo menda tudi v Ljubljani gradili novi potniški terminal. Kar neki Romuni! Me zanima, če je še v igri ideja, da bi tire vkopali pod zemljo?! To bi bil projekt. Jankovič Nesmrtni!

    • Fevdalizem je bil boljši od sužnjelastništva. Večji delež ljudi je bolje živelo. Poleg kraljeve družine so bili dvorjani. Pa seveda duhovščina, kleriki, knezoškofi itd. Če se šteješ med njih, boš seveda zagovarjal fevdalizem. Od nekdanjega fevdalizma je v 19.stl.ostala samo mafija in cerkvena struktura klerikov. V 20.stl.pa so proletarci uničili svobodno meščanstvo in naredili novo diktaturo fevdalizma, socializem, kjer dobro živijo predvsem birokrati vseh vrst in penzijonisti.

      Tako kot so s sedanjim stanjem zadovoljni rdečo Kučanovo plemstvo, Janševi dvorjani, vsi ostali birokrati in tudi penzijonistom ni slabo, saj imajo vsi penzije mnogo, mnogo večje kot so v vseh letih vplačali zanje v ponzijevo shemo.
      Zato pa sem liberalec in podpiram tako reformacijo kot razsvetljenstvo in škotsko “revolucijo”, ker si želim, da ima vsak toliko blaginje in svobode, kolikor zanjo na trgu naredi, ne pa preko mafije, birokracije in političnih strank (skratka negativne selekcije) pripleza na vrhu in fritzlovsko zatira vso družbo.

      • Opppsss! Gospod Pavel, pozabili ste omeniti, da socializem ni stabilen sistem, da je … khm … ampak je vseeno tik pred kapitalizmom! A kapitalizem je tik pred prepadom.

        Gospod Pavel, zakaj vam pa krščanski liberalizem ni všeč? Oziroma Družbeni nauk katoliške Cerkve?

        • Krščanski liberalizem in družbeni nauk Cerkve sta dve zelo različni stvari. Prvi niti dobro definiran ni, ker je relativno eksotičen fenomen.

          • Zdravko

            Družbeni nauk Cerkve sodi med poglavja moralne teologije. Mene zanima ali se tega zavedate vsi ti, ki želite uveljaviti nauk v praksi? Ali se zavedate kaj pomeni uveljavljati teološko moralko? Zdi se mi, da ne.

          • Hm … če ni definiran, potem ne moremo o njemu nič reči, niti to ne, da je zelo različen od Družbenega nauka Cerkve. Hm … nasprotovanje, kajne?

            No, gospod IF, ker ste se že ravno oglasili, kako pa je kaj vam všeč Družbeni nauk katoliške Cerkve?

          • Zdravko

            Hvala za link, pavel. Sem že čisto pozabil na ta članek. Odlično napisano. Vendar, ko daš svetu prst, ti odgrizne roko…
            Nauk je nauk, to je treba najprej brat. Večkrat, po možnosti. Potem pa iskat resnico v svetu. Ne svet prilagajat nauku.

          • If, ne bodi žaljiv do številnih pogumnih kristjanov po svetu v zadnjih stoletjih, ki niso bili tako oportunistični vsem sektam socialistov kot ti. Ker to je deplasirano. Kot ti rad na vsakem koraku zame rečeš, če si upam kritiko reči čez ljudi, ki jih ti malikuješ.
            https://danieljmitchell.wordpress.com/2017/03/24/libertarian-jesus-strikes-again/

          • Koga malikujem? Nemalokrat zelo zaideš s teme. Tu je tema železnica, konkretno drugi tir. Dal si neko zelo pavšalno ni zgrešeno zgodovinsko oceno avstrijske južne železnice in potem prešel na ideološke teme.

            Drugi tir je važna tema, vsaj toliko kot TES. Podpisniki okoli J. Duhovnika, ugledni ljudje so podali en zanimiv apel z alternativnim predlogom. Ta poziv sem opazil objavljen samo na Casniku in Reporterju.

            Vlada molči. Dominantni mediji, 95% medijskega prostora o tej pobudi podpisnikov molči. Zaenkrat jo povsem ignorira. Namesto, da bi mediji odpirali javno debato, jo blokirajo.

            To je problem Slovenije¨ Vtis imam, kot da bi se mafija v spregi z vladajočimi že odločila za megalomanski, vsaj 2-3 krat preplačan projekt drugega tira iz davkoplačevalskega denarja. In kot da so skoraj mediji zarotniško tiho, da bi ja vse šlo skozi, tako, kot mafija hoče.

            ( Isto se pojavlja pri tretji razvojni osi. Nobene debate na predlog povezave Koroške z Arjo vasjo, ki je krajša, cenejša in ne uničejo najboljših kmetijskih zemljišč okoli Braslovč. Kot da se je mafija odločila, vlada in mediji pa ustrežljivo strežejo odločitvi mafije.)

  • Kakorkoli. Tu je tema železnica, ne politična filozofija. In na temo južne železnice v času Avstroogrske in njenega pomena za razvoj krajev ob njej ( torej znatnega dela slovenskih krajev, tudi tistih, ki so danes v zamejstvu), so bile tu zapisane povsem deplasirane trditve. Južna železnica je dejansko pomenila velik korak naprej.

    Tudi v naših časih modernizacija našega železniškega omrežja ne bi bila brez podobnih učinkov. Tudi Avstrijci, Švicarji danes, pa imajo bolj sodobno omrežje od slovenskega, precej vlagajo v nove tire. Jasno pa, projekte je treba voditi transparentno in cost-effective.

    • Zdravko

      Jaz predlagam kot prvo, prepoved uporabe telefona, za vse v zvezi z drugim tirom. 🙂
      Vsa korupcija bo crknila, naenkrat. Če je Franc Jožef lahko brez, bodo pa tudi teli današnji carji lahko.

      • Birokrat in politik ne vodita NIKOLI državnih projektov transparentno. Ne Fran Jožef, ne Stalin, ne Hitler, ne Tito, ne Kučan in ne Janša in ne Cerar. Ne škof, ne papež.
        Vsi se obnašajo kot Franc Jožef in dajo posle svojim dvorjanom. Vsi se obnašajo kot mafija in dajo posle svojim podjetnikom. S telefonom ali brez, so ti posli astronomsko dragi in velikokrat ekološke ali kake katastrofe.

        • Gospod Pavel,
          če dejansko mislite, da je vse mafija, vam predlagam, da greste za kak mesec živet npr. v skupnost Cenacolo. Izgubiti nimate kaj, lahko samo pridobite! Hm …


×
 
Nadaljuj na CASNIK.SI