Prejeli smo: Ukinjanje bogoslužij na 1. programu nacionalnega radia

Casnik 13.11.2016 1:2825 komentarjev
 

Rtv_sloV ponedeljek, 7. 11. 2016, je potekala izredna seja Programskega sveta (PS) Radiotelevizije Slovenija. Pomembna je bila predvsem s tega vidika, ker so svetniki z vodstvom kar uro dolgo razpravljali o kulturnem boju na Prvem programu nacionalnega radia.

PS je lani sprejel Programsko poslovni načrt (PPN), ki določa tudi, da se na šest največjih krščanskih praznikov na 1. programu Radia Slovenija (RS) prenašajo bogoslužja. Doslej je bil ta prenos petkrat in vedno je bilo tik pred prenosom prebrano za kristjane žaljivo in ponižujoče obvestilo v smislu, da ta prenos radio pač mora omogočit, ker je tako določil PS. Pred nobeno drugo oddajo ni podobne napovedi. Na varuha pravic gledalcev in poslušalcev je prišlo kar nekaj protestov, da naj se tovrstno obvestilo pred prenosom bogoslužja umakne. Varuh je v svoj spletni dnevnik za mesec september 2016 tako zapisal, da so radijski poslušalci “ogorčeni zaradi cinične napovedi prenosa bogoslužja ob prazniku Marijinega vnebovzetja, ko je bilo rečeno, da mašo prenašajo zato, ker je tako odločil Programski svet RTVS.”

Kot prvi se je na seji oglasil direktor radia, dr. Miha Lampreht, ki je dejal, da so na radiu ustanovili uredništvo za religije in verstva, ki deluje avtonomno in določa agendo. Res je, da to uredništvo obstaja na tretjem programu, vendar je v smislu predvajanja slovenske verske pesmi na prvem povsem onemogočeno. Edino kar za prvi program lahko pripravi je dnevna triminutna oddajica Duhovna misel in prispevki informacijske narave, kar pa niso verske oddaje. Direktor je dejal tudi, da nima pravice deliti poslušalcev na verujoče in neverujoče in da vsi ti dobivajo vsebine preko potrjenega PPN-ja. Po njegovem prepričanju verske vsebine sodijo na tretji program. Meni tudi, da je PS ob sprejemanju PPN-ja lansko leto posegel v dele programa, v pristojnosti urednikov, zahteval objavo točno določenega števila natančno opredeljenih oddaj in da je takšna odločitev PS sporna. Njegovemu mnenju se je pridruževal tudi odgovorni urednik prvega programa RS, dr. Andrej Stopar. Dejal je, da nikakor ne drži, da prvi program nima nobenih verskih vsebin, te tematike se lotevajo konsistentno in ves čas. Prvi program da je informativni program, zato lahko poslušalci slišijo intervjuje s strani Cerkve, razne reportaže, tematske prispevke itd.

Dejstvo je, da Prvi program verskih oddaj nima. Oddajica Duhovna misel je duhovna oddaja, težko bi rekli, da je verska. Novinarski informativni prispevki in reportaže niso verske oddaje. To so informativne oddaje. Na prvem programu je tudi prepovedana slovenska verska glasba.

Razmišljanje Lamprehta in Stoparja so povsem na glavo obrnili nekateri svetniki, predsednik PS Miran Zupanič in direktor RTV, mag. Marko Filli.

Programski svetnik Alojz Bogataj je povedal, da so svetniki vodstvo pozvali k temu, da jih obvešča o morebitnih novostih v PPN, če se kakšna oddaja ukinja ipd. A izkazalo se je, da direktor radia dejansko ni uvrstil nadaljevanje predvajanj šestih bogoslužij na prvem programu v predlogu PPN za 2017. Zato je svetnik Bogataj napovedal vložitev predloga amandmaja k PPN za l. 2017, da se bogoslužja na prvem ohranijo.

Programski svetnik Jaroslav Skrušny se je vprašal, zakaj je 25 let po padcu enoumnega sistema debata o verskih vsebinah še vedno opredeljena z ideološko nestrpnostjo. Zanj vprašanja o tem, ali verske oddaje sodijo v nacionalni medij ne bi smelo biti, saj da je to samoumevno. Dejal je, da je prvi program RS najbolj splošne narave in naj bi podpiral najširši spekter interesov, kjer naj bi se uveljavljali vsi legitimni interesi te družbe. Po njegovem bi zato moral biti tudi primerno pluralno strukturiran, ne pa da se en cel segment vsebin, ki se jim reče verske, z zelo preprosto gesto odrine, češ, saj imamo tretji program,  in tam zadovoljujemo vse potrebe verujočih poslušalcev. Skrušny je Lamprehtu dejal, da ni prepričan v to, da je ta gesta dobra, kajti sam je velik poslušalec tretjega programa, in ga ne moti, da je ob 10h tam prenos svete maše, ni pa prepričan, če tretji program posluša tako veliko število ljudi, kot posluša prvega. Tretji program je namreč ožje profiliran kot prvi. Zdi se mu anahrono, da se po 25. letih neko uredništvo ob siceršnji umestitvi normalnega segmenta v program opravičuje poslušalcem: “Veste, oprostite, saj mi je ne bi (prenašali), nam se zdi to trapasto, kaj bomo z mašami, ampak, ker je pa svet to hudobijo sprejel, pa moramo to izpolnit in se vam zato globoko opravičujemo.” Po njegovem je ta gesta poniglava, nepoštena in anahrona.

Tudi svetnik dr. Janez Gril je opozoril na to, da na Prvem programu slovenske verske glasbe ni. In ker je to program, ki naj bi pokrival najširši del družbe, se mu zdi povsem samoumevno in primerneje, da se bogoslužja prenašajo na prvem programu, kot pa na tretjem. Isto misel je delil akademik Janko Kos.

Predsednik PS Miran Zupanič je dejal, da je PS vodilni organ zavoda, kar zadeva programsko politiko. Prav tako je opozoril na državno statistiko, ki pravi, da se je v Sloveniji l. 2002 67% vprašanih opredelilo za vernike. Vprašal se je, ali namreč 67% relevantnih uporabnikov medijskih vsebin ni relevantna številka. Povedal je tudi, da maše po radiu in tv sicer ne posluša, če pa bi jo, ga ne bi motilo, da bi jo poslušal na tretjem in ne na prvem. Predsednik PS je bil še ne dolgo nazaj opozorjen, da 3. program RS ni povsod dovolj dobro slišen, ponekod na ozemlju Slovenije sploh ni slišen. Tudi ta podatek je v varuhovem dnevniku in tudi direktor radia je bil seznanjen z njim.

Direktor RTV Slovenija mag. Marko Filli, je povedal, da umestitev bogoslužij na šest največjih krščanskih praznikov na Prvi program ni edina vsebina, ki pride v plan PPN po razpravi na PS. Uredniki da vedo, da kar pride v PPN, pride na podlagi popolnoma legitimne razprave na odborih ali na seji PS, kajti ravno zato svetniki sedijo na seji, da zahtevajo, da se kaj v plan vnese ali umakne, spremeni. Direktor je bil mnenja, da je to naloga svetnikov in v tem ne vidi nobenega problema. Dejal je celo, da je odločitev o programskih shemah po statutu pravica svetnikov. Nato je izpostavil, da poslušalci pri tem niso nič krivi in da ni korektno poslušalcev obremenjevat s tem, kako je do neke vsebine na nekem programu prišlo. Dejal je, da ni prav, da se pri določeni vsebini pojavlja takšno obvestilo, ki zgleda, kot da se vsebine sramujejo, od nje distancirajo. Sklepal je, da za izdelanim programom stojijo odgovorni uredniki, ki ne morejo zvoniti po toči. Zanj je obvestilo pred prenosom bogoslužja nesprejemljivo.

Kljub vsemu povedanemu na PS smo danes pred situacijo, ko je direktor radia Slovenija iz PPN za leto 2017 umaknil prenos bogoslužij na 1. programu RS. Kljub temu, da je dejal, da nima pravice deliti poslušalcev na verujoče in neverujoče, se zdi, da počne ravno to. Sam je potrdil, da po njegovo verske vsebine sodijo na tretji program, čemur svetniki s podkrepljenimi in logičnimi argumenti v glavnem nasprotujejo. Za direktorja radia je uvedba bogoslužij na 6 krščanskih praznikov na 1. programu sporna, za direktorja RTV Slovenija pa ne. Nasprotno. Celo, da je pravilna. Za direktorja radia je obvestilo pred prenosom bogoslužja dejstvo, za poslušalce, svetnike in direktorja RTV pa je takšno obvestilo nesprejemljivo.

In ob vsem tem naj bi se na 1. programu RS ne izvajal kulturni boj? Še več kot to! Zato sprašuje: se mar bomo odločno zavzeli za verske vsebine na 1. programu nacionalnega radia, ki ga nenazadnje tudi plačujemo?

Sebastijan Valentan, Maribor

 

 
Značke:

25 komentarjev

  • Škoda besed, dokler se ljudstvo ne bo uprlo in država zmanjšala naročnino vsaj za polovico,se do takrat ne bo nič spremenilo. Novinarjem je treba reči da imajo službe zaradi vseh ne samo zaradi levakov.

  • Berem: “Zato sprašuje: se mar bomo odločno zavzeli za verske vsebine na 1. programu nacionalnega radia, ki ga nenazadnje tudi plačujemo?”

    Zakaj pa ga plačujete? Pa to je vendar neumno!

  • svitase

    Takšen negativen poseg v vrednotne medijske vsebine je mogoč le tam, kjer imajo glavno besedo tisti, ki rušijo vse tisto, kar nas vrednotno dviguje.

  • To je pač rezultat sodelovanja cerkvenih dostojanstvenikov s kontinuiteto. Kot že mnogokrat doslej. In ne samo pri sodelovanju Cerkve.

    Pri nas se nekateri ne bodo nikoli nič naučili.

  • To so fevdalni, socialistični boji, ki večino ljudi izčrpavajo in odvračajo od politike in vere.
    Normalna rešitev je ukinitev državne (socialistične) RTV SLo. Na trgu informacijskih podjetij pa naj vsak poslušalec kupi tistega, ki ga želi poslušati. Danes moramo vsi prisilno plačevati za slab program in številno voksko birokratov, ki se za naš denar vojskujejo pozicijsko kot v WW1.

    • Če ne bi bilo na slovenski sceni nekomercialnih RTV programov, sploh ne bi bilo prenosov sv.maš. ( Tudi radio Ognjšče bi težko vrednotili kot komercialno radijsko postajo.) Bili bi v glavnem reality showi v 15 varijantah in razne limonadne nadaljevanke, mehiškega ali slovenskega profila.

      Skoraj vse, kar je vrednega ( kulturno, politično, dokumentarno ipd.) na slovenski TV sceni, vidim na nekomercialni državni TV. Kar seveda ne pomeni, da sem z njo in z večino programov, ki jih oddaja, zadovoljen.

      Sem pa za razliko od tebe zadovoljen, da sploh obstaja. In da vrti reklam vsaj za odtenek manj kot tvoje komercialke.

      Tvoj fundamentalni koncept absolutne tržnosti in komercialnosti vsakega početja se komaj kje bolj kaže kot kratkoviden in omejen kot prav na medijskem televizijskem področju.

      Naj še omenim, da tudi od drugih evropskih TV postaj skoraj izključno sledim in cenim javne televizije ( ORF, RAI, HTV, BBC).

  • Če bi se ljudje znali vprašati: kdo ima korist od teh konfliktov. Običajno dve ozki skupini ljudi. Kdo izgubi v njih: običajno večina državljanov, ki smo neprostovoljni kanon futr teh stalnih vojn. Če hočemo priti do morilca moramo slediti denarju ali psihopatologiji morilca.

  • Guardini

    Se bodo škofje zganili in predlagali ljudem neplačevanje prispevka zaradi diskriminacije ?

    • Veš, Guardini,
      v bistvu sem ti hvaležna za to, kar sem napisal. Tako vem, da zgornji prispevek ni samo poizkus manipulacije z bolečinami kristjanov (kar je očitno na prvi pogled), ampak tudi poizkus pritiska na škofe.

      Po tvoji zaslugi slutim, kako hudim pritiskom so verjetno izpostavljeni.

      Zdi se komu morda, da v tem in takih primerih ‘ne morejo zmagati’:
      – Če se uklonijo, pristanejo v sebi na logiko zla .
      – Če se ne uklonijo, so (in bodo) tarča blatenj.

      Toda v resnici so v drugem primeru, če to ceno evangelija sprejmejo, s Kristusom že zmagali 🙂 In to čeprav bo morda marsikateri nepoučeni ali ‘ujeti’ verjel blatenjem.

      Po tvoji zaslugi bralci Časnika zdaj vemo za te pritiske, ki so po ‘skritih kanalih’ verjetno še mnogo močnejši in vemo tudi s katere strani prihajajo.
      Zato bomo v tej luči znali prepoznati še kake druge besede naperjene proti Cerkvi ali našim pastirjem iz istih ‘logov’.

      In ker vemo, lahko po eni strani z molitvijo stojimo za svojimi škofi, po drugi pa smo hvaležni za vsak trenutek, v katerem vidimo, da vztrajajo v Njegovi logiki in v Njegovih načinih.

      In smo hvaležni za svoje škofe.

      Ne morem vedeti, Guardini, a verjemem, da se ne zavedaš kaj je ‘narobe’ s tvojim pozivom, vsaj globoko upam (zate), da se ne zavedaš ujetosti tvojega vprašanja (poziva, pritiska) med ‘plašnice’ zla in zla.

      Človek, ki se v take plašnice ujame, mu zlo druge poti (kot izbire zla samega) sploh ne pusti, ker njegovemu pogledu ne pusti uiti izza visokih ograj, ki jih je postavilo. Zato drugega kot zla sploh ne more videti, kakor tudi ne more videti drugih načinov boja proti zlu, kot so načini zla samega. Ne more izstopiti. Sam zato postane v svojem hrepenenju orodje zla.

      ( iz molitve Papeža Frančiška za jubilejno leto, ki ravno še traja: )
      Pošlji svojega Duha
      ter z Njegovim maziljenjem vse posveti,
      da bo jubilej Usmiljenja leto Gospodove milosti
      in DA BO LAHKO TVOJA CERKEV
      s prenovljenim navdušenjem

      revežem prinašala veselo sporočilo,

      razglašala zapornikom in zatiranim svobodo

      in slepim vračala vid.

      Ljubljanski nadškof je danes sicer zaprl sveta vrata naše stolnice, a je bil v homiliji zelo nedvoumen: svetoletna vrata s svojimi posebnimi milostmi tega leta so sicer zaprta, a Božje srce je odprto za vsakega, ki se je sicer kdaj pustil ujeti v ‘plašnice’ zla, pa želi ven.

      Ven … v svobodo … svobodo Božjega pogleda.

      • Ne razumem pri najboljši volji, Darja, s čim je spodbujena vsebina tega tvojega zapisa.

        Ne vidim okoli vsebine tega članka drugega problema kot pri pri vodstvu nacionalnega radija, konkretno pri Mihi Lamprehtu in Andreju Stoparju. Prvi me, iskreno, že od nekdaj spominja na Vladimirja Iliča Lenina.

        Mislim, da je trenutno vodstvo televizije, konkretno s Fillijem in Ljerko Bizilj ( da o Miranu Zupaniču niti ne govorim), pa čeprav pogosto z desne berem hudo kritične zapise na njihov račun, mnogo bolj normalno od radijskega vodstva. Radijskih informativnih oddaj nacionalke že dolgo niti ne sledim, ker jih vrednotim kot monolitni levičarski propagandni stroj.

        Obvestilo, za katerega nisem vedel, ki ga na prvem programu radija vsakič dajejo pred prenosom praznične svete maše, je seveda prvovrstni kulturni škandal in sramota. Kaj takega so res sposobni le ljudje, ki imajo Lenina ( “religija je opij ljudstva”) in hotenje po zatiranju ali vsaj žaljenju vernih in vere, v glavi. Fuj!

        Vem, da je prenos nedeljske svete maše sicer tudi na 3. programu in na radiju Ognjišče. Pomembno je, ali vsi zainteresirani lovijo ta dva programa oz. vsaj enega od njiju. Če ne, so prikrajšani v neki ne nepomembni duhovni potrebi, ki spada po mojem med temeljne človekove pravice.

        • Rada bi, da bi me prav razumel, IF:

          1. Eno je prizadevati si, za to, da so pomembne svete maše Cerkvenega leta tudi na prvem programu, kjer jih lahko sliši več ljudi. Tudi po televiziji in ne le po radiju. Kot so na prvem programu in na televiziji kaki drugi pomembni prenosi, ki nekaj pomenijo velikemu delu slovencev.

          2. Že nekaj povsem drugega je poizkus zaplesti nas v kulturni boj (če mislimo, da se ga gre druga stran, še ne pomeni, da se ga moramo iti mi. Trdim da je sama logika tega, kar imenujemo ‘kulturni boj’ zares logika zla. Lej IF … lahko se ne strinjaš z mano. )

          V takem ozračju smo (to je moje mnenje) kristjani pogosto le ‘kanonenfuter’. In bomo zavrženi tisti hip, ko ne bomo več koristno ‘politično orodje’.

          Pa še zastira se bistvo krščanstva. (In to je bolj pomembno od vsega ostalega)

          Tak način boja je sicer morda politično legitimen – čeprav sama dvomim, da se da z njim kaj dobrega doseči in osebno ne bi nikoli želela biti njegov del. Trdim, da s tem načinom pristajamo na logiko zla. S tem ko jo sami uporabljamo, jo priznavamo za ‘dobro’ tudi ko je uporablja nasprotnik.

          Za povrh pa nič ne povemo o naši veri, ampak celo zatemnjujemo pogled nanjo (!!!).

          Zastonj se je boriti za prenos vstajenjske svete maše, če tega prenosa ne spremlja vstajenjska drža kristjanov.
          Če je temu tako, gre namreč (oprostite besedi) le za ‘samozadovoljevanje’. In smo daleč od ‘oznanite evangelij vsem narodom’, kar je pravzaprav bistvo evangelija: da ni odrešenje samo za nas. Za vse je. Za vsakega je. Mi pa se do njega obnašamo kot da se ‘ borimo za kost’ in kot da moramo v tej ‘borbi za našo kost’ pohoditi druge. Tudi zanje je evagelij! Morda jih ne zanima, morda so prepričani da ga nočejo… morda pa ga le ne poznajo in ne vedo, kaj skrivamo (!) pred njimi.

          Pozor! Ta druga točka je nekaj povsem drugega od prve!

          3. A že povsem sprevrženo je zahtevati od škofov da se pridružijo pri tej drugi poti. In to poimenovati kot končno ‘zganiti se’. To ni vloga ne naloga škofov. Bog nas varuj škofov, ki bi se šli te igrice!

          Zato sem se odzvala.

          Od škofa pričakujem, da mi kaže pot evangelija. Tudi takrat, ko jo jaz sama izgubim iz pogleda.
          Da pokaže, da verjame vanjo tudi takrat, ko jaz podvomim.
          Da mi jo pomaga najti, ko meni zastre pogled zlo, za katerega se mi kdaj zdi, da me obdaja z vseh stvari in nimam nobene možnosti.

          Pri tem, kar zahteva od sveta in od države, naj se drži evangelija in njegovih načinov !!! Če je treba, naj tudi zastavi svoje življene, svoje vse, toda na Kristusov način!

          Ja, tudi trdno naj stoji za mano v Kristusu, ko hodim tam zunaj, v svetu, med ljudmi, ki s Kristusom nimajo nobene zveze več ( le Kristusu so še vedno njegovi 🙂 ) .
          Toda .. Bog nas varuj tega … NE NA NAČIN LOGIKE ZLA!

          Če sami bolj verujemo zlu in njegovim načinom, prosim, ne zahtevajmo tega od svojih škofov.

          Bog nam daj škofe, ki bodo takim zahtevam vedno znali reči ‘Ne!’ in tudi znali nositi težo nasprotovanja, ja tudi blatenja, če bo to posledica njihove hoje v Krisusovi logiki.

          Odgovoren starš ne ustreže svojim otrokom, ko bi jim tisto, kar želijo, škodilo. Guardinjeva logika bi nam kristjanom zelo škodila, če bi jo uporabili škofje. Ker bi jo zmotno imeli za krščansko.

          Že tako nam škodi, ko se pustimo ‘napumpati in zavajati od bratov.

          Že tako se prepogosto pustimo zmanipulirati od tistih, ki pravijo da se borijo za nas. Pa se ne. Le uporabljajo nas. (Lej IF .. moje mnenje. )

          • Predlog naj se škofje z javnim pozivom pridružijo neplačevanju naročnine za javno RTV zame ni resen. Tega škofje seveda ne bojo storili.

            Druga stvar pa je, če bi se škofje ali nek drug nivo našega katoliškega občestva javno odzval na vprašanje prenašanja sv. maš na nacionalnem radiju oz. TV. Sporočilo, ki ga predvajajo pred prenosom maše na 1. programu radija, za katerega sem tokrat prvič slišal, je dejansko zame velik škandal in nesramna provokacija.

            Če predlagaš, kot bi se te dalo razumeti, da se na to katoliško občestvo ne odzove zaradi izogibanja kulturnemu boju, se s tem ne strinjam. Če nam nekdo nemarno s čevljem stopi na prste, po mojem ni nobene vrednosti v tem, da bi to stoično prenašali in bili tiho. Lahko mirno, a odločno povemo: oprostite, to boli in tega se v prihodnje izogibajte.

            Možnost sledenja prenosom svetih maš ( predvsem za bolnike in onemogle, ki ne morejo fizično k maši) je civilizacijska norma svobodne Evrope. V mnogih državah javna TV prenaša bogoslužje vsako nedeljo in vsak zapovedan krščanski praznik. Lahko sprejmemo, da bi za TV Slovenija to bilo prevelik, tudi finančni zalogaj. Je pa prav, da to potem na spodoben način omogoči vsaj nacionalni radio na način, da doseže čimvečji delež državljanov in Slovencev.

          • Še tole – dejstvo, da glasba z duhovno vsebino nima vstopa na prvi in drugi ( val 202)program nacionalnega radija, vrednotim kot zelo sporno odločitev urednikov. Tudi glasbenih. Npr. Andreja Karolija. Pričakoval bi od glasbenih urednikov, da izbirajo po glasbenih kriterijih in da se ne grejo cenzure duhovnih vsebin v glasbi.

            Kako bi bil recimo osiromašen 3. program ARS, če bi tudi tam veljala cenzura duhovne oz. sakralne glasbe. K sreči vsaj tam tega ne počno.

          • Tako lahko kristjanom sporočam naj ne bodo socialistični in naj ne peljejo prerokom zla, ki se komunistično obnašajo v ovčji koži kristjana in desničarja. Argumentiram, čeprav je velikokrat zamanj, ker je slepa vera, agresivna fanatičnost dostikrat večja od zdrave in razumne vere.

          • Gospod IF: “Predlog naj se škofje z javnim pozivom pridružijo neplačevanju naročnine za javno RTV zame ni resen.”

            Argumenti??? Spodobilo bi se. Namesto omalovaževanja “ni resen”. Gospod Pavel vsaj argumentira.

          • Problem Slovenije je preveliko število navijačev. Njim ni treba argumentirati. Dovolj je če etiketirajo in drugega dajejo v nič (gospodovalna vehemenca). Identitete in samostojnosti navijači nimajo. “pogumni” so šele v čredi, množici. Ne samo “pogumni”, prej agresivni in brutalni.

      • Hvala, Darja, ker razlikuješ in se pogumno izpostaviš. Tudi sam sem ugotovil, da je ogromno zla in zaslwpljenosti med kristjani. Jaz komunistov ne bom kaj dosti prepričal. Lahko se jim še naprej zoperstavljam. Prepričam lahko samo svoje ljudi, ljudi, ki imajo večino takih vrednot kot jih imam sam.

    • Tole je še zate Guardini,
      že ko sem popoldne poslušala te besede spodaj med narekovaji, so se mi zdele kot odgovor na tvoje vprašanje. Čeprav jih morda ti ne boš čutil kot odgovor…

      Tako močno doživljam v sebi ta hip, da bodo besede ‘vržene v veter’…
      🙂 pa naj bodo vržene v veter

      Govorijo o (o)svobodi(tvi) od tistih štren zla, ki so kot lepljiva pajkova mreža, o svobodi od tistih plašnic zla, ki človeku ne dovolijo več videti drugega, kakor samo zla. O osvoboditivi od prevare, ki potem, ko nas zaplete v svoje laži, celo naše hrepenenje po pravičnosti spači le v svoje orodje sovraštva.

      (nič novega zares… ampak vedno tako novo … ves svet je drugačen onkraj njih …)

      “…kaj pomeni, da je Bog usmiljen. Kaj pomeni priti pred Boga kot grešnik, obremenjen, kakor je bil obremenjen razbojnik na križu, preziran, kakor je bila prezirana Marija Magdalena, obsojan, kakor je bila obsojana prešuštnica zasačena v dejanju in …

      … in ne doživeti obsodbe, ne doživeti trde besede, ne doživeti prezirljivega pogleda, ampak doživeti usmiljenje.

      In v usmiljenju spoznati, da greh ni naša nujna usoda, da ljudje nismo obsojeni na greh, ampak svoj greh moremo prinesti pred usmiljenega Boga, ga izročiti Njegovemu Sinu, našemu Gospodu Jezusu Kristusu in iz Njegovih ust slišati, kakor je slišala prešuštnica ‘Tudi jaz te ne bom obsodil’, ali pa, kakor je slišal razbojnik na križu ‘Še danes boš z menoj v raju’.

      Doživeti, da nam Bog odpira prihodnost,
      da Božje usmiljenje človeku ponuja svobodo,
      ga pušča svobodnega,
      mu vrača vse njegovo dostojanstvo
      in se more obleči s sinovstvom, kakor se je s sinovstvom oblekel izgubljeni sin, ko se je vrnil v očetvo hišo in doživel očetovo hrepenenje po njem, doživel očeta, ki ne čaka za zaprtimi vrati, ampak očeta, ki čaka pred hišo, ki vsak dan znova dviga pogled, da bo zagledal tega svojega sina in ga objel in mu povedal, da je še vedno njegov sin in da ostaja njegov oče. ”

      ( iz popoldanske homilije ob zapiranju svetih vrat v ljubljanski stolnici
      http://sl.radiovaticana.va/news/2016/11/13/stanislav_zore_iskreno_upam_prosim_ostalo_srce_odprto/1272025
      )

      Veliko Njegovega blagoslova v tvojem življenju, Guardini!
      Na Njegov način…
      Taka lepota je človek! Celo takrat ko…
      Nič ne more uničiti te lepote…
      Nič je povsem in do konca povaljati v blatu.
      Nič!

      • Guardini

        Draga Darja. Obsežno si napisala svoje videnje (a) mojega mnenja o potrebnih aktivnostih škofov. Če si opazila poizkus manipulacije s komerkoli je to morda od preveč kadila ob zapiranju svetih vrat.
        Kristjani smo tudi državljani, škofje so naši voditelji . Ob uradnem oglašanju naših škofov pri referendumih in pred volitvami je normalno, da bi se oglasili tudi ob diskriminaciji na RTV, ki jo tudi kristjani plačujemo.
        Odkar se je Cerkev še v času Teodozija sprejela sprego s posvetno oblastjo , je tvoje pisanje neutemeljeno. Cerkev se od takrat ukvarja tudi s politiko in še bolj obratno.
        In konkretno, kakšno zvezo ima zlo s pozivom škofov za neplačevanje nekoga, ki nas diskriminira ?
        Ali ni obratno ? Škofje imajo dolžnost opozarjati na zlo.
        Božje sinovstvo ne izključuje stopiti v bran Jezusu, ko ga žalijo.

    • Ne, česa takega pa gotovo ne bodo naredili. 🙂

  • Ves čas vemo, kdo na “levici” in kdo na “desnici” patološko uživa v proženju kulturnih vojn. Ne samo patologija, tudi denar in moč sta rezultat. Na ta račun dobiva prestrašene in jezne volivce. Tako so komunisti in partizani delali. Državljani pa smo kolateralna škoda. Množičnost in populizem je odsotnost razuma pri množicah in triumfiranje zla.

  • Zdravko

    Joj, kakšen cirkus okoli tega vprašanja. Pa tem našim levičarjem res vse niti polzijo iz rok, če so pripravljeni povzročiti tak cirkus zaradi 5 maš na leto?!
    Verska glasba pa je celo kar prepovedana?! Ježeš. Ja, to je pa zadnji udarec Cerkvi. Zdaj bo pa crknila.
    Ti niso normalni več. Drži pa dqa sta oba radijska programa, prvi in drugi, pravi bastion komunizma. Prezir do desnice je tam tako perfiden, tako dodelan, tako žaljivo ciničen, da moram preklopit na drugo postajo, če slučajno poslušam.
    Seveda, pozivi k neplačevanju ne morejo biti zoper RTV, ampak so pozivi zoper zakon, ki povsem suženjsko odreja plačevanje po priključku za elektriko. Bojkot je smselen samo na zasebnem, komercialnem trgu. Tu gre pa za javni radio in TV.
    Takle Lampret in Stopar morata leteti s položajev!

  • Obeta se reinkarnacija nekdanje indoktrinacije ustrahovanega slovenskega naroda po
    drugi svetovni vojni”ŠE POMNITE TOVARIŠI”,namesto sv.maše bodo vrteli filme,kot
    naprimer “Walter brani Sarajevo” itd. Slovenci kremeniti le stopimo v korak malo drugače! https://www.google.si/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=3&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwju4oG28KfQAhVrBsAKHbRmDxoQtwIIJzAC&url=https%3A%2F%2Fwww.youtube.com%2Fwatch%3Fv%3DGemeMdAM7j8&usg=AFQjCNFnoNnuomdz5J6WXro0kVaa_BHo1w

Dodaj komentar

Za komentiranje se morate prijaviti:

Vi ste verjetno prijavljen objavi komentar


×
 
Nadaljuj na CASNIK.SI