Ž. Turk, Čas-opis: Uber prekarnosti

Casnik 7.11.2016 0:072 komentarja
 

V naši dolini se dviguje šentflorjansko zgražanje, češ, vozniki, ki jim Uber najde vožnje in opravlja billing, so prekarci. In to da je strašno. Obravnavati da bi jih bilo treba kot uslužbence Uberja. Naj jih lepo Uber vzame v službo od sedmih do treh, s plačanim dopustom, odmorom za malico in plačilom prevoza na delo.

Negotovo?

Razčistimo najprej o prekarnosti: prekarno pomeni negotovo. Delo voznikov Uberja ni prav nič bolj negotovo kot delo običajnih taksistov. Glede na to, da se taksisti bojijo Uberja, je celo manj negotovo od dela taksistov. Predlagam, da namesto zlovešče tujke tudi sicer začnemo uporabljati besedo, ki jo razumemo: negotovo.

Samostojno?

Kar se pa odnosa med Uberjem in voznikom tiče – da gre pri tem za elemente oblike zaposlitve, morda lahko odloči sodišče v kakšni urejeni kapitalistični državi kot je Velika Britanija ali ZDA.

Hinavsko pa je o tem modrovati v državi, kjer npr. žerjavisti na teritoriju Luke Koper upravljajo z žerjavi, ki so osnovno sredstvo Luke Koper in pretovarjajo kontejnerje, kar je posel Luke Koper. In to ne delajo kot uslužbenci Luke Koper ampak kot s.p.-ji. Kot s.p. dela prenekatera natakarica v lokalu, ki ni njen, streže stranke, ki niso njene stranke, uporablja stroj za espresso, ki ni njen stroj in izdaja račune, ki niso računi njene firme.

Hinavsko se je spotikati ob Uber, dokler v Sloveniji na deset tisoče ljudi kot samostojni podjetnik dela delo povsem običajnih uslužbencev. Na tak način so zaposleni, ker so sicer davki previsoki in fleksibilnost trga dela prenizka. Samo zato. Nobenega organizacijskega ali tehnološkega vzroka ni. Prav nič niso samo-stojni.

Več: Čas-opis
 
Značke:

2 komentarja

  • Ravno to je bistvo nove ekonomije (Uber), da so delavci poslovneži, podjetniki. Ne pa več hiperzaščiteni birokrati.
    To skorumpirano slovensko družbo lahko pred klavnico in kaosom revolucij in državljanskih vojn reši samo še kapitalizem: svobodni trg, vladavina prava, pozitivna selekcija delovnih in ustvarjalnih.

  • Uber je samo podjetje, ki ima inovativno poslovno idejo. Meni so sicer tudi všeč naši prevozi.org, še raje pa bi videl, ko bi država sprostila podjetništvo in s tem tudi prevoze. Namesto uberja bi bila dovolj tudi neka maloprofitna spletna stran. Uber v nekaterih državah na nek način rahlja pretirane vezi države, kar se mi zdi dobro.
    Po drugi strani pa je Uber samo podjetje, ki mu je pomemben dobiček. Bi rekel, da izključno. Če bi jim bilo do tega, da ljudem omogoča delo, mogoče ne bi razvijal samovozečih avtomobilov. Lahko da tudi trenutno izrablja navadne ljudi (prevoznike), da izničuje konkurenco in da si povečuje tržni delež. Zaslužkov nima majhnih.

    Nisem prepričan, da je Uberju v interesu popolnoma sproščen trg. Ker če bi bil, potem bi tudi npr. prevozi.org samostojno začenjali ponujati podobne storitve kot Uber in z dobičkom bi bilo konec. Korporaciji je pač v interesu čim več vpliva in dobička.

Dodaj komentar

Za komentiranje se morate prijaviti:

Vi ste verjetno prijavljen objavi komentar


×
 
Nadaljuj na CASNIK.SI