Gašper Rudolf: Marija … na začetku!

Časnik 15.8.2016 23:57
 

Uvod v mašo, evangelij Lk 1,39-56 in pridiga msgr. Gašperja Rudolfa na praznik Marijinega vnebovzetja. Posneto v Medani, 15. avgusta 2016. Uredila Branka Kovšca.

»Elizabeta je postala polna Svetega Duha.« (Lk 1,41)

 
Značke:

23 komentarjev

  • Včeraj je nek frančiškan v medijih odnos Slovencev do Marije in Boga Očeta primerjal z odnosom otrok v družini do mame. To je predstavil kot nekaj pozitivnega, v resnici pa je negativno, da imamo Slovenci tako slab odnos do očetov. To veliko pove o deformiranosti slovenskih očetov, slovenskih mam in slovenskih družin.

    • ###da imamo Slovenci tako slab odnos do očetov. To veliko pove o deformiranosti slovenskih očetov, slovenskih mam in slovenskih družin.###

      G. Pavel, v vašem stilu, zopet trpate vse v en koš! Na podlagi katerih dejstev ? Vaših osebnih izkušenj?
      Kako vzgajate svoj otroke glede tega ?

      Sam osebo poznam veliko več družin, mam in očetov, ki nikakor ne ustrezajo vašim kriterijem. To trdim iz mojih izkušenj, tako poklicnih kot izkušenj iz župnije.

      G. Pavel, zakaj tako črnogled pogled ?
      Potrudite se, da vidite in potem zapišete tudi kaj pozitivnega, veselega, ohrabrujočega ! Svet ni samo tema, kot jo vidite vi !

      • Tonek, v vaši “prijazni in strpni” komunikaciji se spet na prvo žogo osebno zapenjate in mi kažete, da ste en tipičen nestrpen in sovražen navijač edine prave Partije.

        Raje odgovorite na vsebino, ki sem jo napisal:

        1. Zakaj Slovenci bolj častijo Marijo in več molijo k njej kot k Bogu očetu?

        • G. Pavel, če sem vas s svojimi besedami, seveda nehote, užalil se vam iz srca iskreno opravičujem.

          Ker pa nisem pripravljen biti objekt za zdravljenje vaših frustracij, prekijam debato z vami.
          Imejte se lepo, naj vam dobro tekne kruh javnega sektorja!

      • 2. Koga Slovenski otroci bolj spoštujejo in koga bolj črnijo: svojega očeta ali svojo mamo?

        Drugo pa je, če želite samo sporočiti javnosti, da je z menoj vse narobe (dokler ne bom spet pristaš vaše Partije).

        • 3.zakaj ima večino otrok ene generacije samo mater samohranilke?

          4. Zakaj je večino otrok po ločitvi star#ev dodeljenih mami?

  • Mislim, da bi redovniki in duhovniki morali na to kolektivno deformiranost naroda in Cerkve jasno in pošteno zavzeti stališče.

    Vodeb pravi, da ženske nimajo razvitega nadjaza in zato sprejemajo etično sporne odločitve. To vidim pogosto pri šeficah, ki so zelo skorumpirane.

  • V Sloveniji imamo nesamostojne odrasle, mamine sinkote in možačaste žene in mame (samohranilke), ki čustveno otroka korumpirajo.
    Seveda je celo življenje laže jokati k mamici kot pa narediti to kar Slomšek naroča možem, da storijo kar so dolžni. Kako naj storijo, če niti ne vejo kaj je prav, to jim mama ne more dati. Če imajo do Boga Očeta (postava, zakoni, morala) potuhnjen odnos.

  • Zdravko

    Bi se tudi strinjal, da je češčenje Marije pri Slovencih izrazito pretirano. Vendar je duhovnikom to všeč. Ne vem zakaj.
    Če bi tako častili Jezusa, bi bilo še razumljivo. Tako pa imaš občutek, da se za češčenjem Marije skriva opravičilo da se lažje taji Kristusa. Noben ti nič ne more oporekati. To je pa že pravi slovenski moto.

    • Zakaj? Verjetno zaradi fevdalno birokratskih vzgibov.:” če se nekaj dobro prodaja, ne pluvaj v lastno skledo! “

      • Zdravko

        🙂 Upam, da ne. Čeprav tvoj argument, če se nekaj dobro prodaja… niti ni tako slab.
        Dalo bi se našteti še par stvari, ki so duhovščini v izrazito zadovoljstvo, že kar neprimerno zadovoljstvo.
        Ne vem, kje se je to izoblikovalo. Bolj papeški do papeža je izraz, ki jim ni v čast, pa je zelo resničen. Navadnim ljudem in duhovnikom. To je ratala že narodna značilnost!

  • In potem še tipični New age pri “kristjanih”: hodijo v Medjugorje (priznam, sam sem bil 1x ali 2x) ali v Čestohovo,… ker naj bi bila vsaka tuja Marija bolj čudodelna kot brezjanska, svetogorska ali ptujska…

    Kar Marijo res dela veliko, je njen ” Zgodi se!, ki ni vraževeren, ne fatalističen.

    • Pavel,
      to je pa smešno -> ko pišete, da ste bili v Medjugorju, ne veste pa, ali ste bili 1x ali 2x.
      Ali tako neprisebno blodite po svetu, da ne veste niti kje ste bili in kolikokrat? 😉

      Morda pač niste občutili nobenih milosti, sedaj pa iz razočaranja omalovažujete tiste, ki radi tja romajo, češ da so “New age” kristjani.
      Če pa vas je tja gnala gola radovednost, nič čudnega, če ste od tam odšli s praznim srcem.

      Opomba:
      nekateri iz našega župnijskega občestva redno obiskujejo Medjugorje in pripovedujejo, da je tam lepo in da so deležni velikih milosti…
      …dobro zanje, pravim jaz, ki me še niso uspeli pritegniti na to popotovanje in me najbrž še nekaj časa ne bodo, saj me tja ne vleče niti lastna radovednost 🙂

      • Vrh Cerkve je upravičeno zelo skeptičen do priznavanja prikazovanj Marije in lokalne frančiškane neprestano kaznuje.

        Meni so bila Teizejska srečanja boljša. Ne bodite no, tako črnogledi, ker se po številnih narkozah ne spomnim ali sem bil pred 25 leti 1x ali 2x v Medjugorju, ki mi res ni toliko pomenil. Šel sem tja zgolj poglobiti svojo vero.

    • Gospod Pavel,
      mislim, da bi mogoče sledeči pogled vam pojasnil nekaj skrivnosti:

      Reciva, da v omenjena svetišča pride mnogo, seveda ne vsi se razume, resničnih vernikov. In ti verniki prinesejo vzdušje, ki je opisano:

      … Kjer sta namreč dva ali so trije zbrani v mojem imenu, tam sem sredi med njimi.« (Mt 18, 20)

      In ta Njegova navzočnost ima seveda učinek! Tudi, če je “ta črn” začel Medjugorje, se mu je zadeva izmaknila iz nadzora: tam ljudje molijo, se spovedujejo in dvomim, da bi to bil cilj “ta črnega”.

  • Takole z levo roko napadati, kot tule eni komentarji, zakaj Slovenci menda “preveč častimo” Marijo, to je pa malo huda. Ali ignorantska ali pa ošabna, samovšečna in predrzna.

    Katolištvo pač časti Marijo in svetnike. To spada zraven k naši veri odnekdaj, spada zraven danes in jutri. To ni nikakršna specifika novodobnega slovenstva. Prve cerkve, iz katerih se je pokristjanilo naš narod, so bile posvečene Mariji. Gospa Sveta na Koroškem. Cerkvica, posvečena Vnebovzeti na blejskem otočku, tudi arheološko izpričana, kamor postavlja meniha, Bogomilo in Črtomira tudi naš pesnik v svojem Krstu pri Savici.

    Meništvo, ki je dajalo temelje Evropi, je Marijo postavljalo v središčno častilno pozicijo, tik ob Kristusa. Sv.Benedikt in njegov red, pa Bernard s cistecijani. Frančišek Asiški in vsi od njega izhajajoči redovi. itd., itd.

    Čaščenje Marije je bistvena vsebina naše vere, vere tako zgodnje krščanske Cerkve kot vera Katoliške cerkve vse do dneva danadanašnjega! Ne le nas, vseh po tradiciji katoliških narodov.

    Prikazovanja Marije gor ali dol. To je pa druga tema. Tudi sam še nisem šel v Međjugorje, med drugim zato, ker ( podobno kot papež Frančišek) že od nekdaj nisem prepričan v kredibilnost tamkajšnjih prič. Bil pa sem v okoli 50 km oddaljenem marijanskem romarskem središču v Sinju ( Dalmatinska zagora). Kjer je bilo včeraj več kot 100.000 romarjev. Kaj bi potem za Dalmatince rekli, če pravite, da Slovenci preveč častimo Marijo?

    Bil sem pa s vso spoštljivostjo v Lurdu. In Čenstohovi. Pa posebej z veseljem vedno v zamejstvu na sv. Višarjah, Mariji na Zilji, Mariji na Otoku ( Vrbsko jezero), Podgorju itd. Pa po Sloveniji. Tudi po Marijinih središčih, ki so jih zadnja stoletja po krivici potisnila v ozadje. Čeprav so krasna, vsebinsko in estetsko. Recimo Crngrob. Ali Ljubno.

    Ne vem, kaj zadnej čase eni v svoji sitnosti težite. A zdaj že terjate od vseh, da se trkamo po prsih z vzkliki: “Oprostite, ker nisem protestant”? No, jaz že ne bom padel na take fore …

    • Tisti, ki se ima za poklicanega odločati o tem ali aj ljudje častijo arijo ali ne, so polni nadutosti, naglavnega greha!

      • Se vam zdi, da se je jaz s svojim zapisom kažem poklicanega o tem odločati? Mislim, da prikazujem nekatera dejstva in dodam nekaj o svojem doživljanju. Dopuščam možnost, da sem preveč sugestiven ali tendenciozen. Razsvetlite me tedaj, kje konkretno grešim.

        • Se oproščam za nesporazum.
          Moj zgoji zapis sploh ni bil namejen vam, ampak osebi, ki misli, da je poklicana o tem odločati.

  • Naspotno, mislim da smo slovenski katoličani premalo katoliški. Ponosni na svojo specifično duhovno tradicijo. Po padcu komunizma smo tako ob strani pustili kulturno specifiko in tradicije, ki krasijo vse katoliške nacije.

    Recimo če pogledam glavno mesto države Ljubljano. Kje pa še imate mesta s katoliško tzradicijo v svetu, kjer skoraj noben meščan ne ve, kdo je svetnik-zavetnik nekega mesta? 90% Ljubljančanov se sanja ne, da je to sv. Jurij in kdaj se praznuje god sv.Jurija.

    Vsa normalna mesta po svetu s prevladujočo katoliško tradicijo slavijo svojega patrona. In še kako. S prazniki, velikimi feštami. Tudi ponočevanjem, norenjem in biznisom okoli tega. V Ljubljani je samo ena sramežljiva sveta maša vsako leto na gradu po individualni zaslugi šentjakobskega župnika, jezuita Kokalja.

    Po drugih slovenskih mestih v glavnem nič drugače.

    Evropska mesta s katoliško tradicijo imajo svoje patrone v grbih in zastavah. Na dan zavetnika mesta razglasijo praznik. Svečane seje občinskih svetov s podelitvijo priznanj. Po končanih sejah grejo oblastniki in ljudstvo k praznični maši.

    Kaj pa pri nas? Ljubljana slavi 9.maj. Dan ko so polpismeni komunisti pridrveli iz host in začeli s polstoletno strahovlado nad svojim narodom. Ki v glavah pretežno še vedno persistira.

    In to pa očitno ni problem. Problem za komentatorje na katoliškem portalu je slovensko čaščenje Marije ( in svetnikov). Bravo! 🙁

  • Zdravko

    Ah, ti minister Potemkin. Braniš videz.
    No, saj ti je potem jasno, v drugem komentarju. “Preveč častimo” je kritika svetohlinstva, ne da Marija ne bi bila vredna češčenja.
    Marijina skrivnost je velika, njeni častilci so praviloma veliki mistiki, obenem polni spoznanja. In tu pridemo mi, z našo šarado na njen račun.
    Kaj bo prostovoljni suženj častil Marijo, ki je prva, ki ga opominja, da naj ga bo sram.
    In potem lepo opišeš našo realnost v drugem komentarju, tako da samo pritrdiš temu kar pravim.
    Tudi naši duhovniki žal ne kažejo velikega spoznanja. Morda je to tako kot v Hvalnici norosti. Tega sam ne vem, bi si pa želel, da bi bilo tako. Pa se bojim, da ni. Vendar splošno stanje verskega spoznanja, javnega delovanja, ki je nekje na nivoju Albanije, ki je bila 500 let pod Turki, kaže na veliko pomanjkanje ponižnosti, ki je nujno povezana z Marijinim češčenjem. Brez tega je vse šov.
    Kje so bili vsi ti častilci zadnjih 70 let? In še danes jih ni sram življenja pod komunizmom. Najdi mi jih pet in vzamem vse nazaj.

    • A se je res treba iti takega protestanta ali kalvinista, kot se ti in pavel tu gresta. Pri katolištvu je poleg vsebine skozi zgodovino zraven tudi bogat ritual, vezanost na podobe, na okrasje, tradicija. Če hočeš, tudi show. A je to res tako grozno? Ta show in ritual nas vendarle navezuje in spominja tudi na globjo vsebino. Bistveno je, da razločujemo eno in drugo in da vsebina ni stalno pozabljena.

      Sicer pa- ja, lahko bi imeli puristično vero, celo brez vsakršne sakralne glasbe, slikarstva, arhitekture. Protestanti recimo zmorejo ( kolikor zmorejo) brez bogastva likovnih podob in okrasja; ne pa recimo brez glasbe. Torej tudi brez sakralne umetnosti, ne le brez verskega showa, festivalov, turizma, biznisa. Verjetno pa bi bili brez večine tega bolj revni. Tudi duhovno, tudi versko.

      • Zdravko

        Odkod ti misel, da se grem jaz protestantstva? Mislim, da sem lepo argumentiral vsebino. Vsi rituali češčenja so na mestu.
        Ti vedno spremeniš temo, ko …


×
 
Nadaljuj na CASNIK.SI