J. Možina, TV SLO: Intervju z Andrejem Capudrom

Časnik 11.7.2016 0:02
 

capuderMinister za kulturo v prvi demokratični slovenski vladi leta 1990 velja za enega največjih intelektualnih duhov našega časa, zato je pogovor z njim prava poslastica za vse, ki jih zanima kritična refleksija družbenega dogajanja. Leta 1942 rojeni Capuder, dolgoletni profesor francoščine na Filozofski fakulteti v Ljubljani in nekdanji veleposlanik v Rimu in Parizu se je v pogovoru ozrl na čas, ko je kot mladenič v desetih letih prepesnil Dantejevo Božansko komedijo, kar je bil zanj umik iz enoumja takratne Jugoslavije v vzporedni svet duhovnega bogastva renesančne Evrope. Capuder je kritično ovrednotil dobo nesvobode, ki je bila pred letom 1990 značilna za praktično ves intelektualni svet. Zelo zanimivi so njegovi spomini na čas po prvih demokratičnih volitvah, ko je Lojzeta Peterleta prepričal, da je kljub relativni večini stranke SKD znotraj Demosa mandat za sestavo vlade ponudil Jožetu Pučniku. Capuder slikovito oriše čas svojega ministrovanja, ko ga je velik del kulturne srenje odkrito napadel, v ozadja le tega pa niso bile ideološka ampak je šlo za privilegirano kasto, kot pravi Capuder, ki je bila leta in leta navajena na državne jasli in ni dopuščala, da bi se denar za kulturo delil bolj demokratično. Intervjuvanec je izrazito kritičen do časa, ki ga živimo in vrednostnega vakuma, ki mu je izpostavljena Slovenija, hkrati pa nič bolje ne kaže Evropi, ki se je znašla na udaru migrantske krize.

Intervju z Andrejem Capudrom je bil na sporedu v nedeljo, 10. junija, ob 21.25h na TV Slovenija 1, pogledate si ga lahko v arhivu TV Slovenija.

 
Značke:

5 komentarjev

  • svitase

    Odličen intervju.

    Manjkala pa je primerjava Nekdanje Jugoslavije s tedanjo Evropo, potem dobimo pravo sliko.

    Zadovoljiti se le s primerjavo republike Slovenije s preostalimi deli Jugoslavije in potem zaključiti, da nam je šlo kar dobro, ni realna slika stanja.

  • Škoda se mi zdi, da Andrej Capuder vidi, če ga prav razumem v tem intervjuju, tako globok razkol ali razhod med vero ( krščansko) in institucijo ( cerkveno).

    S tem se mi zdi, da je pretirano kritičen do Cerkve. Problem je, ker niti ne pove, kaj naj bi po njegovem zadnji papeži ali Cerkev kot celota tako narobe počeli. Hudo bolj sporni papeži so vodili v zgodovini to institucijo od zadnjih treh, štirih, petih; tudi v časih, ki jih Capuder bolj ceni, če ne kar obožuje.

    Mislim, da krščanska vera ne more dolgoročno cveteti brez institucije in občestvenosti. Tako je tudi definirana, tako jo je ustanovitelj definiral. Med drugim z občestvenostjo, s skupnim praznovanjem evharistije. Tudi veroučna vzgoja je po mojem sine qua non.

    V tem pogledu ne razumem Andreja Capudra. Pa ne da, to se mi zdi preplitvo za njega, prisega na prihodnost krščanstva kot dela neke new-age duhovnosti?

    • “Problem je, ker niti ne pove, kaj naj bi po njegovem zadnji papeži ali Cerkev kot celota tako narobe počeli.”

      No, pa mu midva povejva: dopustili so, da sta v Vatikanu in Cerkvi gejevski lobi in masoni dobili preveliko moč.

      • tolmun1 tolmun1

        Misliš,da samo v Cerkvi,no Cerkev ne prireja parad ponosa,glede moči gejevskega lobija, jaz na tvojem mestu ne bil tako zgovoren!Kaj počno
        v zadnjem času v naši državi,borijo se za obstanek pri koritu,ki se vztrajno
        odmika in prazni,posledice nosi narod,ki ne opleta s simboliko diktatorskega
        režima in se otepa z nerazumno politiko sprtih levakov in levih klerikalcev!

  • tolmun1 tolmun1

    Capuder je eden redkih realistov med kulturniki!


×
 
Nadaljuj na CASNIK.SI