U. Urbas, Siol.net: Primorska ni vstala, Primorska je propala

Časnik 3.7.2016 0:03
 

Luka Koper je simbol iracionalnega v Slovencih. Je simbol neskončno zavedenega naroda. Je simbol, kako nas lahko v trenutku med sabo sprejo za njihove, ne naše koristi. Zato se nič ne spremeni na bolje.

Odstop šefa SDH Marka Jazbeca, ki upravlja državno premoženje, je zmaga ulice, je pokazatelj, da je država simbol nestabilnosti v slovenskih podjetjih. Odstop nam kaže to, da je ta vlada sestavljena iz strahopetcev. Vladajo nam brezjajčniki.

Primeri iracionalnega v slovenski politiki:

  • Ko na primer Ljudmila Novak sliši besedo Janša, se ji pred očmi stemni, racionalnost se pri njej poslovi.
  • Ko na primer Miro Cerar v istem stavku poleg brexita sliši še besedo Janša, se mu stemni, o posledicah brexita ne zmore k predsedniku republike na pogovor, četudi je to v nacionalnem interesu.
  • Ko na primer Janez Janša vidi rdečo zvezdo, se mu pred očmi prikaže celica na Roški, pripravljen je raje organizirati svojo proslavo, kot priti na uradno.

Tudi politiki na levici, enako pa velja za veliko večino slovenskih novinarjev, delujejo programirano iracionalno: med ključnimi besedami je na prvem mestu črka J, nato črke RKC, sledi teoretični pojem zasebna lastnina – ob teh besedah je scenarij za govor ali članek že napisan.

Tudi ko slovenski levičar sliši besedo privatizacija, se mu pred očmi stemni. Hočejo mu nekaj vzeti, nekaj, kar je njegovega. Ne glede na to, da nikoli ni bilo njegovo, v najboljšem primeru je certifikatske delnice prodal in si kupil ali pivo ali stanovanje, zdaj nima nič od tega podjetja, kvečjemu slabše javne storitve in višje davke, ker mora plačevati posledice kolektiviziranih izgub.

Dva mita

V dogajanju v Kopru se zlorablja dve trditvi:

1. Luka je last Primorske

Luka je predvsem branjenje dobrih privilegijev. Preberite še enkrat članek Ena Luka Koper, dva svetova: ko sindikati pozabijo na najeto delovno silo in se vprašajte, čigava je Luka.

2. Ljubljana je uničila Primorsko

Kratek sprehod skozi zgodovino nekoč zelo uspešnih podjetij – zelo posplošujem, a s podatki se ne kregam – nam pokaže naslednje:

Intereuropa

Uničil jo je Andrej Lovšin oziroma logistični center Čehov. Zgrešena, megalomanska poslovna odločitev. Vloga Janeza Škrabca kot Lovšinovega pomočnika je še vedno nepojasnjena.

Lovšin je bil poslan iz Ljubljane, Primorci imajo prav, Ljubljana je formalno uničila Intereuropo.

Tomos

Za Jugoslavijo paradni proizvajalec cestnih in vodnih motorjev, ki je nastopal celo na svetovnih prvenstvih, mi pa smo se vozili z avtomatiki in mopedi APN6 in vsak jugoslovanski čoln je bil opremljen s Tomosovim motorjem. V 70. letih prejšnjega stoletja so se Japonci, kot so na primer Suzuki, Kawasaki, Yamaha, začeli odločati za tehnološke inovacije in robotizacijo proizvodnje. Tomos je gradil svojo prihodnost na žuljih delavskih rok – v socialističnem raju ni prostora za robote! Tomos je na vrhuncu zaposloval okoli pet tisoč ljudi. Ko je zaprti jugoslovanski trg razpadel, Tomos kupcem ni imel več kaj ponuditi.

Če se zmorete strinjati, da globalizacije ni povzročila Ljubljana, težko upravičite nekompetentnost lokalnega menedžmenta v Tomosu.

Več lahko preberete na siol.net.

_______________
Časnik je še vedno brezplačen, ni pa zastonj in ne poceni. Če hočete in zmorete, lahko njegov obstoj podprete z donacijo.


 
Značke:

22 komentarjev

  • svitase

    Zanimivo in v marsičem resnično.

    Zanimivo je tudi, da sta le Združena lista in NSI podprla stavko v Luki Koper, pa čeprav NSI tako na veliko govori o podjetništvu.

    Abeceda podjetništva pa je, da ima vsak svojo pristojnost in odgovornost.

    Zato se ve kdo odloča o poslovnih odločitvah.

  • svitase

    Ni absurdno, da v Luki Koper delavci stavkajo pa imajo daleč največje plače v Sloveniji.

    Alo ni to zloraba pravice do stavke?!

    • Zdravko

      Oh, še en ki bi bil rad bič božji, še večji od komunistov.

  • svitase

    Da, absurdne je. Podobno kot je bilo v Mariboru.

    Očitno so isti strici iz ozadja.

  • …meni je mimo Milkinih,Janezovih,Mirotovih idr.fobij daleč bolj zanimiva tale Uroševa,saj ne verjamem,da je za vstalo in propalo Primorsko odgovoren kak njemu neznan faktor…

  • Dvomim,da je za “vstalo in propalo Primorsko”odgovoren kak Urošu neznan faktor…

  • Sarkazem

    Kakorkoli že izgleda vse skupaj nesmiselno, je pa zelo dobra vest, da se levaki do onemoglosti prepirajo med seboj! Človek se vsaj manj sekira zaradi prepirov na desnici.Nemci bi rekli Shadenfreude!

  • Od prostitutov ni pričakovati razkrivanja stvari. Njihova naloga je vsegliharsko prikrivanje.

  • Zdravko

    Zabavno. Zdaj bo desnica začela podpirat državno lastnino in Cerarja. 🙂

    • Še vseeno bolje državni kapitalizem kot nova socialistična revolucija. 🙂

      • Zdravko

        Se mi zdi, da ne veš kaj si napisal: državni kapitalizem imamo vse od diktature proletariata naprej. To je uradno vsaj od 1952, če se ne motim.
        Državni kapitalizem je socializem!

        • Ah, državni kapitalizem je recimo to, da je francoska država še nedavno nazaj imela v svoji lasti recimo proizvodnjo avtomobilov ( Renault). Nima to zveze s socializmom ali komunistično stranko.

          • V Franciji mogoče nima, pri nas pa je državni kaptializem pravzaprav implementacija demokratičnega socializma. Drugače povedano, če bi prišli na oblast mesečniki potem bi se vse njihove zamisli v praksi izkrivile v naslednjo verzijo državnega kapitalizma. Kaj pa drugega. Saj drugače ne gre, zgodovinski dokazi so trdni. Potem, ko bi začela izpadat elektrika, v trgovinah zmanjkovat sladkorja ter se delat pred pekarnami in kolone pred črpalkami, potem – se pa tud ve – za tisto bi bili krivi naši pokvarjeni absolutni vladarji iz Bruslja in Washingtona. Saj oni seveda ne bi dovolili, da lahko takšna ‘pravljica ‘zaživi.

    • Zdravko: “Zabavno. Zdaj bo desnica začela podpirat državno lastnino in Cerarja.”
      ==============================

      Osnova podjetništva je da lastniki odločajo in nastavljajo kadre in ne delavci. In delavci v Luki KP niso lastniki, nimam pa nič proti če pokupijo vse delnice Luke KP in postanejo lastniki.
      Mislim da je Ronald Reagan v osemdesetih odstavil 20.000 kontrolorjev letenja ker so štrajkali zaradi izsiljevanja za višje plače.

      • Bistvo podjetništva je odgovornost, če lastnik napačno posluje, izgubi premoženje. Če posluje protizakonito pa še izgubi svobodo.

        Luka KP nima lastnika v omenjenem pomenu. Gospod Miro Cerar bo samo skomignil z rameni, če bo propadla. Delavci? Ja, ti bodo pa potegnili krajšo. Kot vedno. Kjer se sloni pretepajo, je trava poteptana, mar ne?

  • Zdravko

    »Luke ne damo,« pravijo. Saj ni njihova, je od vseh Slovencev!
    https://www.domovina.je/luke-ne-damo-pravijo-saj-ni-njihova-je-od-vseh-slovencev/

    Se je že začelo. 🙂

  • Martin_

    “Odstop šefa SDH Marka Jazbeca, ki upravlja državno premoženje, je zmaga ulice, je pokazatelj, da je država simbol nestabilnosti v slovenskih podjetjih. Odstop nam kaže to, da je ta vlada sestavljena iz strahopetcev.”

    Ne vem, kaj se je zgodilo v ozadju. Če je sam želel odstopiti, je to njegov pogum in vlada strahopetna, če pa ga je vlada odstavila, je to njen pogum. Dobro delo je vendar izraz poguma.

    Jaz bi bil sicer vesel, da bi odstopili ljudje še na bolj odgovornih položajih. S tem bi pokazali svoj pogum.

    Če se z delom prispevka o odnosu vlade do Luke Koper ne strinjam, se z delom prispevka o TOvarni MOtorjev Sežana strinjam. Dodal bi, da so imeli v TOMOS-u odličen razvojni oddelek, sicer ne bi nekdo od zgoraj omenjenih proizvajalcev v 70. letih ukradel TOMOS-ov motocikel – prototip, da bi ga potem (danes bi rekli) kloniral. TOMOS-ovo napredek se kaže tudi pri njihovem 90 cm3 motociklu. V 70. letih je bilo na mednarodnem nivoju zmenjeno, da bodo luknjo med 50cm3 in 125cm3 zapolnili z 90 cm3 motocikli. Ko je TOMOS spravil na tržišče 90 cm3 motocikel, si je konkurenca premislila in pričela izdelovati 80 cm3 motocikle.

  • svitase

    Drži, da je bil odstop Jazbeca nujen in koristen. Podobno velja za Gašperšiča, ki je že od vsega začetka pokazal, da je zaviralec razvoja.

    • “Podobno velja za Gašperšiča, ki je že od vsega začetka pokazal, da je zaviralec razvoja.”

      Bil je jasno proti 2.tiru financirane ga iz državnega korita. Naj ga financira privatno podjetje.

      Tu mu dam jaz prav.

  • Sarkazem

    Gašperšiča ne poznam,prav gotovo pa je “naš” človek, če je prišel v to vlado. Se mi pa po svoje smili, ker se bodo na njegovem hrbtu lomili interesi pohlepnih lobijev. Ko je prišel v vlado, je zdravorazumsko povedal, da z drugim tirom ne bo nič: zanj se država ne more več zadolžiti, ker je z 85% BDP že preveč zadolžena, zasebnih investicij pa ne bo, ker nihče pri 2. tiru ne more pričakovati donosa. Nato je pod pritiskom začel cincati in lagati kot Cerar, da je to v vladnem načrtu. Mogoče je res, ker se v banke zdaj ne bo moglo kopati miljardnih lukenj, bi pa prišli do nekaj miljard z 2.tirom. Gradili bi ga nekaj desetletij, kot vsako večjo investicijo pri nas, pri tem pa potrojili ceno in mirno leta in leta sesali miljarde davkoplačevalcev. Povečan Teš torej, ali Zidarjeve avtoceste in milijoni za “naše”. Briga njih naša Lukica in Primorska, gre za nove milijarde!!

    • Se popolnoma strinjam s teboj kar si tukaj zapisal.

      Zanima me ali svitase zagovarja 2.tir? Ga zagovarja SDS? Morda NSI ali SLS? Glede na to, da so vse tri zagovarjala 25 let pakt med komunisti in “demokrati” O nacionalnem interesu, gradualizmu, avtocestnem projektu, TEŠ6b, itd z limito v neskončnost.

  • Posodobitev slovenskih železnic vključno z drugim tirom je potrebna, sicer se bo ustavil razvoj luke in več tovornjakov in avtomobilov bo na cestah.

    Treba se bo odločiti, ali posodobljena železnica ali 6- in morda celo 8-pasovne avtoceste.
    Seveda je pa treba poiskati racionalne rešitve.

    Toda pri nas za enkrat o racionalnih rešitvah ni govora, samo če pomislimo na prebogato zasnovano 3. os in prebogati obstojeci projekt drugega tira.


×
 
Nadaljuj na CASNIK.SI