Prejeli smo: O predstavi Igra o Antikristu

Časnik 16.11.2014 0:01
 
igra o antikristu

Foto: Cankarjev dom.

Skupina katoliških izobražencev v Mariboru ni imela namena javno spregovoriti o predstavi Igra o Antikristu, oratorij po mariborski nadškofiji (v nadaljevanju: Igra o Antikristu), ker že zaradi plehke vsebine besedila oratorija ne bi radi dajali kakršnekoli medijske publicitete in svoje podpore temu medijsko sicer zelo napihnjenemu dogodku.

Ko pa smo prebrali strokovne ocene o umetniškem dometu predstave v Ljubljani in Mariboru in si pridobili še nekaj pomembnih informacij o finančni podpori predstavi pri njeni postavitvi na oder v Ljubljani in dvoransko predstavitev v Mariboru, smo se odločili, da navedemo svoja stališča.

Strinjamo se s strokovno oceno umetnostnih kritikov, da je Igra o Antikristu vse drugo samo ne apoteoza, vrhunska umetnost glede na besedilo, postavitev na oder in glasbo. Ker sta predstavo finančno podprla Ministrstvo za kulturo in Mestna občina Ljubljana, bi bilo dobro, da nekdo odgovarja za slabo naložen davkoplačevalski denar.

Igra o Antikristu je bila skrbno načrtovana in naročena, kar je razvidno iz dolge priprave, ki jo zahtevajo tako pisanje besedila in glasbe kot tudi izbira in pritegnitev k sodelovanju nekaterih vrhunskih umetnikov, ki so predstavo izvedli. Na tem mestu se postavljajo moralna, politična, estetska in kulturna vprašanja.

Je mar moralno razpihovati v družbi, ki je v moralni krizi, posamezna nemoralna početja, ker to ne vodi k zdravim moralnim držam? To pa toliko bolj, ker Igra o Antikristu po svoji vsebini in umetniškem dometu nikakor ni moralno neoporečno in umetniško dovršeno delo.

S političnega vidika Igra o Antikristu razgali in razkrinka pojmovanje politike, ki jo vodi slovenska levica. Za to politiko še vedno velja Stalinovo načelo: »Kolikor slabše, toliko boljše!« In vsi vemo, kam je taka politika pripeljala Stalina, državo, ki jo je vodil, in svetovno gibanje, ki je neslavno končalo. Na predstavi v Ljubljani nista bila naključno navzoča prvi in predzadnji predsednik Republike Slovenije ter številni predstavniki boljševistične nomenklature. Iz njihove navzočnosti je razbrati, da je bila predstava načrtovana in izvedena kot podpora najnovejši struji slovenske levice, ki zagovarja anarhizem v politiki in javnem življenju. Ta struja je stopila na politično prizorišče pred dobrim letom s svojimi protesti v Mariboru in Ljubljani. Ko je nasilno prišla na oblast, si sedaj prizadeva, da pod krinko »umetniške« predstavitve ene od žal neštetih dramatičnih zgodb slovenske tranzicije (finančni polom mariborske škofije), legalizira, moralno upraviči ter po možnosti utrdi na videz nov, v bistvu pa anarhičen in nasilen stil oblasti, ki ga slovenska levica edino premore in obvlada. Pri tem pa trdovratno tišči glavo v pesek in noče sprejeti dejstva, da so take oblike vladanja v EU na vseh ravneh presežene in jih je Evropski parlament politično zavrgel kot zgodovinsko zmoto, ki je povzročila človeštvu največ gorja v vsej njegovi zgodovini. Iz teh razlogov je Igra o Antikristu prava politična sprevrženost, ki ogroža slovensko pot v prihodnost. Če Slovenija vztraja v tej očitni miselni in politični sprevrženosti, bo rakasto tkivo evropske civilizacije. Vse kaže, da smo prišli do točke, ko se ni več mogoče poigravati z lastno usodo.

O umetnostni razsežnosti Igre o Antikristu pa samo to: Uporabljati umetnost za poveličevanje neuspehov in sprevrženo prikazovanje dramatičnih dogodkov, ki so nas vse prizadeli, je zloraba umetnosti in kaže na zlonameren odnos do umetnosti, ki je poklicana, da posameznika in družbo vodi k spoznanju resnice z vidika lepote.

p. Janez Sraka
Skupina katoliških izobražencev, Maribor

_______________
Časnik je še vedno brezplačen, ni pa zastonj in ne poceni. Če hočete in zmorete, lahko njegov obstoj podprete z donacijo.


 
Značke:

13 komentarjev

  • Berem: “In vsi vemo, kam je taka politika pripeljala Stalina, državo, ki jo je vodil, in svetovno gibanje, ki je neslavno končalo.” Hm, očitno slednjega, da se je končalo, ne vemo vsi. Jaz recimo že ne. Jaz trdim, da je še vedno tu … tista politika namreč. Tu v Sloveniji.

    Berem: “Ta struja je stopila na politično prizorišče pred dobrim letom …” Pišuka, tudi tega ne vem. Jaz sem bil pa prepričan, da je stopila na prizorišče v štiridesetih letih prejšnjega stoletja, tam v devetdesetih letih se je malo preoblekla in je še sedaj tu in prevzema razne oblike in metode.

    P. Sraka! Upam, da mi boste oprostili moje neznanje, saj nisem katoliški izobraženec. V svoji nevednosti včasih berem Sveto pismo ampak ga ne razumem preveč. Še posebno ne razumem sledečih besed:

    Tedaj je Jezus spregovoril in rekel: »Slavim te, Oče, Gospod neba in zemlje, ker si to prikril modrim in razumnim, razodel pa otročičem. (Mt 11, 25)

    • mrkislav

      Kaj je bog prikril modrim in bogatim in pokazal malim? Razodel jim je, kaj je to sreča, kaj ljubezen, kaj resnično bogastvo i tako…kapiš ?

  • sviatse

    Uživati v nesreči sočloveka, je največja podlost.

  • Če bi skupina katoliških izobražencev v Mariboru ostala pri prvotnem namenu (“ni imela namena javno spregovoriti o predstavi Igra o Antikristu”), ne bi bilo nobene škode.

  • Gospod Sraka, take provokatorje bi morali spregledati, kot da se nič ne dogaja, to bi jih močno bolelo, žal pa ste se pustili sprovocirati.

    • Gospod Robert,
      vi pa resnično znate udariti! Joj, kako boli!!!
      🙂

  • Če ima skupina mariborskih izobražencev kakšne dokaze, da je predstava na tak način političen projekt tiste levice, ki so je z “vstajništvo” priplavilo na oblast, bi bilo dobro, da te dokaze predstavi. Sicer je pa primerno, če se že odzivaš na neko igro ali oratorij, da se odzivaš z argumenti, ki so vsaj malo podobni kulturno-kritiškim.

    Tale zapis žal zame, ki oratorija nisem videl in ga niti ne nameravam, nima ne repa ne glave. Prepričanje, da bi kulturi v svobodni družbi predpisovali s čim in kom se sme, s čim in kom pa ne ukvarjati, je pa tudi precej deplasse, da ne rečem iz katerega stoletja naftalinsko pobran.

    • mrkislav

      Financiranje kulure je problem. Če želi Kučan imeti predstavo naj si jo sam plača , ne pa davkoplačevalci.Že tako smo mazohisti (kristjani), ker plačujemo medije, ki pljuvajo po nas, politike, ki počno isto, ministrstvo za kulturo, ki financira projekte, ki žalijo našo vero in vrednote, ki jih zagovarja katoliška vera .

  • A Kučan je spet zadaj? Prepričan? Načelno je svoboda kulture, da upira svoje ironične, sarkastične, kritične itd. osti, kamor si želi, predvsem na raznorazne mogočnike tega sveta. Tudi v talarjih, zakaj pa ne? Še nikoli slišal za Moliera? Najbrž so jim v mariborski škofiji dali kar nekaj štofa, da jih lahko zdaj secirajo.

    No, da bi se videlo, koliko ima neka predstava umetniške moči in koliko je vsebinsko verodostojna, jo je pa treba videti. Osebno predvidevam, da je zelo malo verjetno, da bi me predstava vsebinsko ali umetniško prepričala, zato je pač ne bom videl. Priznam, da mi je iz izkušenj njihov duhovni svet v glavnem tako tuj, neprivlačen in pogosto žaljiv, da se ga raje izogibam. V umetnostni klasiki je zame čisto dovolj kulturne potešitve.

    • mrkislav

      No, jaz dojemam kulturo bolj kot esenco lepote, nekaj kar človeka plemeniti in dviga . V SLO je pa umetnost , vsaj ona za vsakodnevno rabo na nivoju klicev kulturnikov ali bolje “kulturnikov” bišemu ministru za šolstvo in kulturo ob izvolitvi na hodnikih Cankarjevega doma ali pa Čefurjev raus maksimalno. Kultura zaradi zaslužka (piškotkov) in sama zase. Velika večina naših kulturnikov pa je še daleč od umetnikov. Oni, ki so v svetu priznani pa so tako rekoč izgnani (Jančar, Rupnik,Rebula).
      Kučan ? A s Turkom redno hodita v gledališče ? Jima ni stožiška maša limit ? Ne vem.Morda še kakšen najšibkejši člen, kakor si parlament predstavlja umetnica in bivša voditeljica te umetniške oddaje Tomićeva Violeta . Ali pa podgana in zažig križa. Ja, veliko borcev je bilo po vojni umetnikov…

      • Mislim, da Kučan in Tuerk nekaj hodita tudi sicer na kulturne prireditve. Pa ne ravno avantgardne.

        Se pa strinjam tu s tabo- o naši zdaj prevladujoči kulturno sceni veliko pove to, da so najboljši ( Jančar, Pahor, Rebula) popolnoma na obrobju, ali bolje odrinjeni od te scene. Si gotovo niti ne želijo biti njen del.

        Podobno kot je s kulturnim novinarstvom. Recimo na nacionalki nekje na obrobju ostaja Simonitijeva. Ostala mlajša garda, ki ima glavno besedo, so pa sami levičarski udarniki/udarnice. Kje so časi kakšnega Jožeta Hudečka, torej časi vsaj približno normalnih estetsko-umetniških nazorov brez ideološkega posiljevanja?

  • Gašper Blažič

    V samem odzivu pogrešam morda tudi kakšno besedo o neresnicah, ki so jih avtorji "Igre o antikristu" zapisali o sami vsebini predstave. Tam se skriva dejansko največja laž, kot da je dolžniška kriza MB nadškofije tista, ki je Slovence pahnila v revščino.


×
 
Nadaljuj na CASNIK.SI