Pepel odsotnega sveta

Igor Gregori 9.8.2014 0:01
 
Foto: Flickr.

Foto: Flickr.

Težko je pisati in razmišljati o mednarodnih dogajanjih, zlasti v obdobju, ko se vroče fronte po svetu čedalje ogrevajo: dejansko je v prejšnjih tednih na Bližnjem vzhodu in v Ukrajini vojna vihra prekoračila toplotno mejo in v kotlu zla požgala na stotine življenj. Ostal je le pepel.

Nemogoče je iskati vzporedja med dogajanjem v nekdanji sovjetski republiki in usodo Palestincev v Gazi. Izhodišče in narava posameznih situacij sta namreč različna, prav tako ni mogoče primerjati časovnega razpona obeh konfliktov. Verjetno je edina skupna točka teh dveh primerov sočasnost dogajanja, ki nas postavlja pred vrsto neizbežnih domislic, ki – v najboljšem primeru – hinavsko smrdijo po plehkosti cenenega dobrosrčnega razmišljanja. Na isto idejno dolžino zdrkne tudi ugotovitev, da se krvava ofenziva izraelskih sil v Gazi ter spopad med ukrajinskimi vojaškimi četami in proruskimi enotami (ki je s sestrelitvijo linijskega letala malezijske družbe zlasti zaradi molka Zahoda dosegel ‘groteskne’ razsežnosti) prav tako sočasno dogajata v letu, ko obhajamo stoletnico začetka prve svetovne človeške množične morije.

Da ne bi ob razmišljanju na krvava dogajanja zlasti na Bližnjem vzhodu tudi sam zapadel na spolzko področje moralne banalnosti in geopolitičnega posploševanja, se raje spominjam besed slovenskega patra minorita Petra Lavriha, ki že več let vodi slovenski kustodiat za Sveto deželo. Ko smo ga pred nekaj leti po njegovem predavanju v Trstu vprašali, kdaj bo nastopil mir med Izraelci in Palestinci, se je za trenutek zamislil, nato je odvrnil: Zasledujmo mir najprej drugod, po svetu: šele nato bo mogoče dočakati mir v Sveti deželi.

Ne vem, ali je to pravi ključ, s katerim gre dojeti zagonetno dolgoletno bolečo situacijo/stagnacijo na Bližnjem vzhodu (in tudi vojnih posegov v Ukrajini ter nasilja drugod po svetu), res pa je, da nas ta misel postavlja pred veliko odgovornost, saj se moramo v tem primeru soočati z neizprosnim sogovornikom – nami samimi. Ali je namreč zelo narobe razmišljati o naši soodgovornosti do dogajanja okrog nas?

Verjetno bi bil prvi korak k odgovoru na to vprašanje preprosto sprejetje ugotovitve, da so poraženci v vsakem primeru umorjeni, bodisi tisti, ki so zgoreli v plamenih javnega poslopja v Odesi (napad pripisujejo vojaškim silam iz Kijeva), bodisi nedolžni, ki so kot kaplje dežja padali s sestreljenega malezijskega letala na žitna polja vzhodne Ukrajne. Prav tako bi bilo potrebno spoznati, da obličja treh judovskih najstnikov, ki so jih izraelske sile našle ubite pred nekaj meseci, in obraz palestinskega mladoletnika, ki je bil žrtev posledičnega maščevanja židovskih skrajnežev, se niso med sabo prav nič razlikovala. In še bi lahko naštevali, saj je bilo žal podobnih primerov v zadnjih tednih nič koliko. Zato da bi temeljiteje in vestneje zasledovali mir v sebi in okrog nas, velja upoštevati opozorilo argentinskega pesnika Borgesa, ko je v eni izmed svojih poezij zapisal, da mrtvec ni le mrtvec, je smrt, je odsotnost sveta. Tudi našega, saj predstavlja smrt vsakega človeka del minevanja vsakega izmed nas.

Pripis uredništva: V sodelovanju med tednikom Novi glas in Časnikom, objavljamo prispevek ekipe ustvarjalcev tega medija Slovencev v Italiji.

_______________
Časnik je še vedno brezplačen, ni pa zastonj in ne poceni. Če hočete in zmorete lahko njegov obstoj podprete z donacijo.


 
Značke:

6 komentarjev

  • Že dolgo ne toliko slabih novic iz raznih koncev sveta ( med drugim večina arabskega sveta od Libije, prek Egipta, Gaze, Sirije do Iraka) in že dolgo ne toliko nepripravljenosti in nezmožnosti velikih sil in OZN, da terorju, vojnam in ubijanju napravijo konec.

  • svitasef

    Očitno se svet raje poslužuje Hitlerjeve miselnosti kot pa Gandijeve.

    Čudno se mi zdi, zakaj svet ne gradi na Gandijevi miselnosti, ki bi bila najbolj potrebna muslimanom in tistim, ki živijo ob njih ali z njimi.

    Ali ni kriva globalizacija, ki hoče na celem svetu stvari urejati na enak način, torej z nasiljem nad drugače mislečimi?!

  • Ne vem kaj se dogaja s svetom po WW1, ko so padli v vojni v pretežni meri samo vojaki.

    WW2 je bila socialistična vojna. Glavni akter so bili nacionalni socialisti in internacionalni socialisti.
    Zavezniki so se najprej lotili nacionalnih socialistov – saj so doma imeli polno svojih socialistov – in očitno drugače ni šlo. Kasneje pa se internacionalnih socialistov z njihovim imperializmom niso več mogli lotiti, ker je bilo vojaško stanje z jedrskimi bombami uravnoteženo in nevarno za katastrofo Sveta.

    Od WW2 so bile vojne večinoma državljanske in povsod veliko civilnih žrtev ( revolucija), zadaj pa velik pritisk ali SZ, Rusije ali Kitajske.

    Sociološko pa me skrbi, ker je vedno več psihopatskih ljudi, ki zaradi svojih idej mirno in brezvestno ubijajo vse po vrsti ( kot komunistični teroristi).

    Kaj bo prinesla Kitajska? Ko bo malce večja kriza, bo SK ZKK prav tako kot Putin, Milošević ali Kučan zavil bolj v nacionalni-socializem, da bo dobil >80% podporo ljudi.
    V bistvu pa je to tak pijani samomor kot je prikazano v tem video-u:
    https://www.facebook.com/photo.php?v=1395732570659400

    Hamas in ISIS – to je arabsko, sunitsko nacionalističnično in islamistično socialistično gibanje, ki hoče dobiti monopol.
    Ne vem zakaj jih islamska skupnost v Sloveniji ne obsodi? Ker njihov cilj je narediti KALIFAT – med drugim tudi s Slovenijo: bi morali vse muslimane izgnati, tako kot komuniste?

    Med Izraelom ( Gaza) in Ukrajino je povezava in sicer v socializmu. Gazo so okupirali skrajneži , ki so vzpostavili monopol. Prav tako so Vzh. Ukrajino okupirali spet skrajneži.
    Poglejte si ta video protestov Hamasovih privržencev v NYC in šokanten preobrat
    http://www.westernjournalism.com/anti-israel-rally-new-york-quickly-turns-pro-israel-rally/

    • Zdravko

      Fenomenalno, tale zadnji video! Pavel, hvala! Fenomenalno. Tako bi pri nas morali pregnati komuniste.

  • svitase

    Ali drugače povedano: Muslimani se upirajo globalizaciji na skrajno nasilen način, pa čeprav jim po drugi strani prinaša ogromne zaposlitve in domovanja v zahodnem svetu.

  • »Kajti ni se vam bojevati zoper kri in meso, ampak zoper vladarstva, zoper oblasti, zoper svetovne gospodovalce te teme, zoper hudobne duhove pod nebom«.( Ef, 6, 12)


×
 
Nadaljuj na CASNIK.SI